Zmiany i nowości dla sprzedających w czerwcu i lipcu 2025

6 czerwca, 2025
Zmiany i nowości dla sprzedających w czerwcu i lipcu 2025

W tym wpisie

Zmiany i nowości dla sprzedających na Allegro w czerwcu i lipcu 2025 roku nie zaczynają się najlepiej. Już od 16 czerwca rosną minimalne stawki CPC w niemal wszystkich kategoriach. Innymi słowy – znów zapłacimy więcej za kliknięcie. Wśród innych zmian znajdziemy m.in. nowe zasady rejestracji kont, zmiany w sortowaniu ofert promowanych, wprowadzenie nowych parametrów stanu produktów oraz opłatę lokalną na allegro.hu. Dlatego warto już teraz przygotować się na te aktualizacje. Sprawdź, co konkretnie się zmienia.

1) Podwyżka stawek CPC

Platforma zapowiedziała, że minimalne stawki za kliknięcie (CPC) wzrosną w niemal wszystkich kategoriach. Wyjątek stanowią jedynie dwie kategorie: Kultura i rozrywka oraz Nieruchomości – tam stawki pozostają bez zmian. W pozostałych kategoriach stawki wzrosną o 5 lub 10 groszy, w zależności od segmentu.

Oto nowe minimalne stawki, które zaczną obowiązywać od 16 czerwca:

Kategoria Stawka do 15 czerwca 2025 Stawka od 16 czerwca 2025
Supermarket0,55 zł0,65 zł
Zdrowie0,55 zł0,65 zł
Dom i ogród0,60 zł0,65 zł
Elektronika0,55 zł0,65 zł
Uroda0,45 zł0,55 zł
Motoryzacja0,40 zł0,50 zł
Dziecko0,50 zł0,60 zł
Sport i turystyka0,55 zł0,60 zł
Moda0,50 zł0,55 zł
Firma i Usługi0,55 zł0,65 zł
Kolekcje i sztuka0,30 zł0,40 zł

Ponadto Allegro zapowiada nowe możliwości w zakresie modyfikowania Ofert sponsorowanych. Platforma informuje, że będzie mogła wprowadzać drobne zmiany w elementach oferty, takie jak zmiana tła zdjęcia czy korekty stylistyczne w tytule. Następnie tak zmodyfikowane wersje mogą być wykorzystywane w kreacjach reklamowych w ramach Oferty sponsorowanej.

Celem tych działań jest zwiększenie widoczności reklamy lub umożliwienie jej emisji w konkretnych kanałach reklamowych.

Co istotne, Allegro zastrzega, że może w tym procesie posługiwać się sztuczną inteligencją. Jednak – jak podkreśla – nie będzie ingerować w treści oferty jako takiej. Zmiany mają dotyczyć wyłącznie elementów reklamowych.

2) Produkty inwestycyjne na rynkach zagranicznych

Od 16 czerwca wystawisz również na allegro.sk i allegro.hu produkty z kategorii “Złote monety kolekcjonerskie” i “Produkty inwestycyjne” z wyjątkiem złomu złota i srebra. Wcześniej były dostępne tylko na allegro.pl i allegro.cz. Aby to zrobić, musisz oczywiście spełnić warunki sprzedaży określone przez Allegro.

3) Nowe zasady rejestracji kont dla sprzedawców spoza EOG

Sprzedający spoza Unii Europejskiej, Szwajcarii, Ukrainy i Wielkiej Brytanii będą mogli założyć konto na Allegro tylko po uzyskaniu zgody Allegro. Zgoda może być odmówiona, jeśli taki sprzedawca:

  • nie wysyła produktów z terytorium EOG,
  • albo, tu cytat: “sprzedaje towary już dostępne na Allegro lub których sprzedaż nie wpłynie pozytywnie na renomę Allegro lub bezpieczeństwo transakcji.”

Uwaga, jest wyjątek: automatyczną zgodę na rejestrację otrzymają konta tworzone w ramach One Fulfillment.

4) Top oferta na rynkach zagranicznych – nowy czynnik

Od 16 czerwca Allegro wprowadza zmianę w zasadach przyznawania oznaczenia Top oferta na rynkach zagranicznych. Od tego dnia, wybierając oferty do oznaczenia jako Top oferta na allegro.cz, allegro.sk i allegro.hu, platforma będzie brać pod uwagę kraj wysyłki.

W praktyce oznacza to, że większe szanse na uzyskanie oznaczenia Top oferta będą miały te oferty, które mają wysyłkę z kraju, w którym prowadzona jest sprzedaż – czyli odpowiednio z Czech, Słowacji lub Węgier.

Dzięki temu Allegro chce promować oferty z szybszą i wygodniejszą dostawą dla lokalnych klientów.

5) Dokładniejsze opisy stanu produktów

Allegro doprecyzuje opisy parametrów Stan by były bardziej zrozumiałe dla kupujących. Od 16 czerwca sprzedawca będzie miał do wyboru następujące wartości parametru “Stan”:

  • Nowy (Allegro tutaj doprecyzuje kwestię opakowania produktu),
  • Nowy z defektem,
  • Bieżnikowany,
  • Powystawowy,
  • Przepakowany,
  • Nowy bez metki,
  • Po zwrocie,
  • Niepełny komplet / Niepełny zestaw,
  • Z demontażu / Po demontażu.

Jeśli nie masz pewności, jak zoptymalizować swoje aukcje, skorzystaj z doradztwa Allegro, aby uniknąć niepotrzebnych błędów i skutecznie poprawić pozycję swoich ofert.

6) Zmiany w Allegro Pay Business

Tutaj najważniejsza zmiana jest taka, że Allegro obniży minimalną wartość koszyka uprawniającą do skorzystania z Allegro Pay Business ze 100 zł do 50 zł.

Będą też drobniejsze zmiany techniczne i redakcyjne:

  • Pojęcie „Potencjał” zostanie zastąpione przez „Limit Zakupowy”.
  • Zaktualizowana zostanie nazwa dokumentu regulującego usługę – nowa to: „Umowa ramowa finansowania pożyczkowego Allegro Pay Business”.
  • PragmaGO zmienia wysokość swojego kapitału zakładowego – z 5 933 860 zł na 8 071 170 zł.

7) Ułatwiona sprzedaż leków weterynaryjnych bez recepty

Dobra wiadomość dla sprzedawców oferujących leki weterynaryjne OTC, czyli dostępne bez recepty. Już po 16 czerwca nie będzie konieczne przesyłanie fizycznych kopii dokumentów do Allegro. Zamiast tego, platforma wprowadza prostsze rozwiązanie – wystarczy wypełnić formularz online, który zostanie rozpatrzony automatycznie.

Co ważne, obowiązek uzupełnienia danych w bazie GIW (Głównego Inspektoratu Weterynarii) nadal pozostaje aktualny. Mimo to, dzięki nowemu formularzowi, cały proces wystawiania leków weterynaryjnych stanie się znacznie szybszy i wygodniejszy.

8) Zmiany w Polityce Prywatności

Allegro zapowiedziało uzupełnienie zapisów w regulaminie dotyczących przetwarzania danych osobowych.

  • Po pierwsze, dane pochodzące z publicznych rejestrów, takich jak CEIDG czy REGON, będą oficjalnie traktowane jako dane osobowe i mogą być przetwarzane przez platformę.
  • Po drugie, wybrane informacje mogą zostać udostępnione instytucjom finansowym – na przykład w sytuacjach związanych z odroczoną płatnością.
  • Dodatkowo, Allegro zyska prawo do wykorzystywania tych danych m.in. w celach marketingowych, analitycznych oraz do automatyzacji procesów.
  • Na koniec warto dodać, że zmianie ulegnie również adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

9) Zakaz informowania o innych swoich ofertach w opisach

Od 16 czerwca w opisie oferty nie będzie można podać informacji o innych swoich ofertach. Zatem jeśli w Twoich opisach są takie informacje dodatkowe, to lepiej się ich pozbyć lub przeredagować i dodatkowo zapytać support Allegro, czy zredagowana treść nie narusza tego nowego przepisu.

10) Zmiany w zasadach sprzedaży niektórych środków chemicznych

Od 16 czerwca 2025 Allegro wprowadza ważne zmiany w zasadach wystawiania produktów w trzech podkategoriach:

  • środki ochrony roślin,
  • odczynniki chemiczne,
  • substancje niebezpieczne.

Nowe regulacje wpłyną na wielu sprzedawców, dlatego warto dobrze się do nich przygotować:

Środki ochrony roślin

Jeśli sprzedajesz środki ochrony roślin, to od 16 czerwca:

  • możesz wystawiać je wyłącznie w dedykowanej kategorii,
  • tylko z konta firmowego
  • oraz tylko po spełnieniu wymogów prawnych, np. posiadaniu wpisu do odpowiedniego rejestru.

Odczynniki chemiczne

W przypadku odczynników chemicznych pojawia się jeden kluczowy wymóg:

  • konto firmowe będzie obowiązkowe,
  • sprzedaż z konta prywatnego nie będzie już możliwa.

Produkty potencjalnie niebezpieczne

Jeśli oferujesz produkty uznawane za potencjalnie niebezpieczne – np. środki ochrony roślin, chemię gospodarczą, farby czy rozpuszczalniki – od 16 czerwca:

  • w opisie oferty musisz podać wszystkie informacje z etykiety,
  • konieczne będzie również dodanie identyfikatora produktu, jeśli taki występuje.

Podsumowując: nowe przepisy Allegro to kolejny krok w kierunku większej odpowiedzialności i transparentności. Warto już teraz sprawdzić, czy Twoje konto spełnia wszystkie warunki.

11) Nowy zapis o dostępności usług

Z mniejszych zmian to Allegro doda do regulaminu link do strony, na której informuje o spełnieniu wymagań dostępności usług, które wynikają z Europejskiego Aktu o Dostępności i przepisów lokalnych.

12) Nowa opłata lokalna od sprzedaży na allegro.hu

Niezbyt dobre wieści dla sprzedawców operujących na węgierskim Allegro. 1 lipca 2025 Platforma wprowadzi tam dopłatę od sprzedaży detalicznej. Dopłata będzie wynosić 3,6% netto (4,43% brutto) ceny produktu oraz kosztów dostawy wybranej przez kupującego. Będzie naliczana tak jak prowizja od sprzedaży – czyli w momencie zakupu.

Skąd ta dopłata? Allegro chce chce po prostu wyrównać sobie dodatkowy podatek, który musi opłacać na Węgrzech i który zaczął tam obowiązywać 1 stycznia.

13) Ujednolicone zasady reklamacji dla wszystkich kont firmowych

Od 1 lipca 2025 we wszystkich ofertach zaczną obowiązywać ujednolicone zasady reklamacji:

  • Sprzedawcy z kontem firmowym nie będą już mogli samodzielnie ustalać warunków reklamacji – zostaną one automatycznie uzupełnione w nowych ofertach przez Platformę. 
  • Dla istniejących ofert wprowadzono okres przejściowy trwający do 30 lipca. Po tym czasie Allegro automatycznie usunie indywidualne zapisy odnośnie warunków reklamacji, a pozostaną jedynie te zunifikowane zapisy.

DODATKOWO od 1 lipca wszystkie zwroty pieniędzy – również za zamówienia pobraniowe – sprzedawcy będą musieli realizować w zakładce “Środki i historia operacji”.

14) Niższa opłata za Wyróżnienie w wybranych kategoriach

Jest kolejna dobra wiadomość! Od 1 lipca spadnie opłata za 10 dni Wyróżnienia oferty. Będzie wynosić 5,90 zł, więc to znaczna obniżka wobec obowiązującej teraz opłaty 19,90 zł. Ta obniżka będzie działać w następujących kategoriach produktów:

  • Biżuteria damska
  • Biżuteria męska
  • Biżuteria dziecięca
  • Biżuteria ślubna
  • Piercing
  • Odzież, Obuwie, Dodatki
  • Obuwie w kategorii Dziecko
  • Odzież w kategorii Dziecko
  • Bielizna i odzież erotyczna w kategorii Zdrowie.

Warto dodać, że niższa cena będzie dotyczyć zarówno ofert pojedynczych, jak i wielowariantowych, gdzie każdy wariant będzie kosztował 5,90 zł za 10 dni wyróżnienia.

15) Zmiany dla ofert promowanych w sortowaniu po trafności

Już wkrótce czeka nas istotna zmiana w sortowaniu ofert promowanych według trafności.

Obecnie, gdy kupujący wpisuje frazę (np. „czarny lakier do paznokci”) i nie zmienia domyślnego sortowania, wyniki są ustawione według trafności. Na samej górze pojawia się wtedy specjalna sekcja „Produkty promowane” (jak na screenie poniżej), w której widoczne są tylko oferty z aktywnym wyróżnieniem. Dopiero poniżej tej sekcji wyświetlają się pozostałe oferty – czyli te bez wyróżnienia lub reklamowane w Allegro Ads, ale niepromowane.

Jednak od 1 lipca Allegro wprowadza zmianę. W przypadku sortowania po trafności zostanie zlikwidowana oddzielna sekcja z ofertami promowanymi. Od tej pory oferty sponsorowane i niesponsorowane będą wyświetlane razem – wymieszane, zgodnie z trafnością względem zapytania.

Jaki jest cel tej zmiany?

Celem jest lepsze dopasowanie wyników, tak aby na frazę „lakier hybrydowy czarny” użytkownik widział faktycznie czarne lakiery hybrydowe, a nie np. pilniczki do paznokci tylko dlatego, że są wyróżnione (jak na screenie poniżej).

Co ważne – zmiana dotyczy wyłącznie sortowania po trafności. W przypadku innych opcji sortowania, takich jak „od najtańszych”, sekcja promowanych ofert nadal będzie widoczna osobno i pozostaje bez zmian.

Czy promowanie ofert na Allegro ma jeszcze sens?

Wielu sprzedawców martwi się, że po wprowadzeniu zmian oferty wyróżnione całkowicie przestaną być widoczne dla kupujących, ale to nieprawda.

Sprzedawcy powinni jednak wykorzystać ten moment, aby odświeżyć swoje oferty i przeanalizować trafność swoich ofert. Promowanie musi iść w parze z dobrze dopracowaną treścią i dopasowaniem do fraz, jakie wpisują klienci. Warto potraktować tę zmianę jako okazję do:

  • analizy tytułów i słów kluczowych – trafność będzie kluczowa,
  • sprawdzenia opisów i parametrów technicznych – kompletne dane pomagają algorytmowi dopasować ofertę,
  • odświeżenia najważniejszych ofert promowanych – lepsze dopasowanie to większa widoczność.

16) Zmiana wymiarów paczek do Czech

Allegro zmieni maksymalne wymiary i wagi paczek dla usług Allegro International Czechy – zarówno dla przesyłek nadanych u kuriera, jak i nadanych w automacie paczkowym.

Nowe limity od 1 lipca to:

Metoda dostawy Wymiary i waga do 31 czerwca Wymiary i waga od 1 lipca
Allegro International Automaty Paczkowe Czechy – nadanie u kuriera 64 x 38 x 41 cm, 15 kg wraz z opakowaniem 43 x 33 x 57 cm, 15 kg wraz z opakowaniem
Allegro International Automaty Paczkowe Czechy – nadanie w automacie paczkowym 64 x 38 x 41 cm, 15 kg 43 x 33 x 57 cm, 15 kg wraz z opakowaniem

Ponadto do tej pory w przypadku nadawania przesyłki w automacie paczkowym wymiary paczek zależały od ich gabarytów (S, M, L, XL, XXL). Teraz dla metody Allegro International Odbiór w Punkcie Czechy Platforma ujednolici maksymalne wymiary przesyłki na 64 x 38 x 41 cm, a maksymalną wagę na 15 kg wraz z opakowaniem.

Allegro zmieni też wymiary paczek, do których – tak jak dotychczas – sprzedawca będzie dopłacać:

Metoda dostawy Próg dopłaty – kiedy zostanie naliczona
Allegro International Kurier Czechy Paczka przekroczy 120 cm (najdłuższy bok) lub sumę 3 boków 220 cm albo wagę 30 kg
Allegro International Odbiór w Punkcie Czechy Paczka przekroczy wymiary: 64 x 38 x 41 cm
Allegro International Automaty Paczkowe Czechy Paczka przekroczy wymiary: 43 x 33 x 57 cm lub wagę 15 kg

17) Zmiana zasad rozliczania podatku VAT przez zagranicznych sprzedawców

Od 1 lipca niektórzy sprzedawcy będą musieli przedstawić dokumenty potwierdzające rejestrację jako podatnik VAT (w kraju siedziby lub w Polsce) oraz wypełnić formularz w zakładce Informacje podatkowe. Chodzi konkretnie o sprzedawców, którzy:

  • mają siedzibę w kraju Unii Europejskiej innym niż Polska,

lub 

operują jako zagraniczny podmiot prowadzący działalność gospodarczą na stałe w Polsce.

Jak jest obecnie?

Obecnie skuteczność oświadczenia o prowadzeniu działalności w Polsce lub skuteczność wniosku o unijny numer VAT liczy się w tym samym okresie rozliczeniowym, w którym dokumenty zostały złożone i pozytywnie rozpatrzone.

Co się zmieni?

Od 1 lipca zarówno oświadczenie, jak i wniosek będą skuteczne dopiero od kolejnego okresu rozliczeniowego po pozytywnej weryfikacji przez Allegro.

18) Drobne zmiany w funkcjach dostępnych w poszczególnych abonamentach

8 lipca Allegro wprowadza zmiany w funkcjach dostępnych w ramach abonamentów dla kont firmowych. Aktualizacja dotyczy Abonamentu Podstawowego, Profesjonalnego oraz Eksperckiego. Co ważne – ceny wszystkich abonamentów pozostają bez zmian.

W przypadku Abonamentu Podstawowego nastąpi usunięcie dwóch funkcji: „Powiązane konta” oraz „Uprawnieni użytkownicy” z listy korzyści. Jednak spokojnie – funkcje te nadal będą działać. Allegro po prostu chce udostępnić je bezpłatnie wszystkim sprzedawcom, dlatego nie będą już traktowane jako element płatnego abonamentu.

Z kolei w Abonamencie Profesjonalnym pojawią się nowe materiały premium z Akademii Allegro – będą one dodane do listy dostępnych korzyści. Jednocześnie z pakietu zniknie funkcja „Planer kampanii Allegro Ads”.

Natomiast Abonament Ekspercki zostanie rozszerzony o dwie nowe korzyści:

  • dostęp do infolinii dla sprzedających oraz priorytetową obsługę mailową,
  • zaproszenia na wydarzenia stacjonarne organizowane w ramach Akademii Allegro.

19) Nowe wartości w parametrze “Stan” + możliwość ich promowania

31 lipca dojdą 3 nowe wartości parametru Stan:

  • Produkt cyfrowy,
  • Produkt kolekcjonerski,
  • Produkt inwestycyjny.

Dodatkowo, produkty z tymi nowymi wartościami będą mogły być promowane

Więcej szczegółów odnośnie zapowiedzianych zmian znajdziesz na stronie pomocy Allegro dla sprzedawców.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Zgoda marketingowa