Wyższe stawki CPC od czerwca na Allegro

30 maja, 2025
Wyższe stawki CPC od czerwca na Allegro

W tym wpisie

Allegro zapowiedziało podwyżki w Ofertach Sponsorowanych. Już od czerwca stawki CPC wzrosną niemal we wszystkich kategoriach – w części z nich nawet o 20%. To jednak nie wszystko. Platforma zyska także prawo do edytowania Twoich reklam. Co to oznacza w praktyce? Zobacz, jakie zmiany wchodzą w życie i sprawdź, jak mogą wpłynąć na skuteczność Twoich kampanii.

Wyższe stawki CPC od czerwca na Allegro

16 czerwca 2025 Allegro zacznie podnosić minimalne stawki CPC dla ofert sponsorowanych. Podwyżki dotkną wszystkie kategorie oprócz kategorii Kultura i rozrywka oraz Nieruchomości. Aktualizacja stawek rozpocznie się 16 czerwca i jak informuje Allegro, zajmie do kilku dni. Po zakończeniu aktualizacji sprzedawca otrzyma powiadomienie w panelu Allegro Ads.

W poniższej tabeli sprawdzisz nowe stawki CPC dla ofert sponsorowanych:

Wyższe stawki CPC od czerwca na Allegro

Kategoria Stawka do 15 czerwca 2025 Stawka od 16 czerwca 2025
Supermarket0,55 zł0,65 zł
Zdrowie0,55 zł0,65 zł
Dom i ogród0,60 zł0,65 zł
Elektronika0,55 zł0,65 zł
Uroda0,45 zł0,55 zł
Motoryzacja0,40 zł0,50 zł
Dziecko0,50 zł0,60 zł
Sport i turystyka0,55 zł0,60 zł
Moda0,50 zł0,55 zł
Firma i Usługi0,55 zł0,65 zł
Kolekcje i sztuka0,30 zł0,40 zł

Przypomnijmy tylko, że minimalny próg dla stawek CPC oznacza, że sprzedawcy na Allegro nie mogą ustawić niższej stawki, niż minimalna, ale mogą oczywiście wyższą. Jeżeli w Twoich grupach reklam minimalne CPC jest niższe niż nowe stawki, Allegro ustawi w nich nowe stawki, podobnie jak w grupach reklam, w których sprzedawca łączy oferty z różnych kategorii.

Czujesz, że Twoje reklamy na Allegro mogłyby działać lepiej, ale nie wiesz, od czego zacząć? Zajrzyj do naszego poradnika na temat struktury kampanii Allegro Ads.

Wyższe stawki CPC od czerwca na Allegro – Przykład

Sprzedawca wystawia produkty w kategoriach Uroda i Zdrowie. Co ważne, w jednej grupie reklam Ofert Sponsorowanych na Allegro znajdują się oferty z obu tych kategorii. Tymczasem dla Urody minimalna stawka za klik wynosi 0,55 zł, natomiast dla Zdrowia – już 0,65 zł. W efekcie, ponieważ grupa zawiera droższe oferty, Allegro 16 czerwca automatycznie podniesie stawkę minimalną do 0,65 zł dla całej grupy.

Jak tego uniknąć? To proste. Wystarczy przenieść oferty z kategorii Uroda do osobnej grupy reklam. Dzięki temu możesz ustawić niższą stawkę – 0,55 zł – tylko dla tych ofert. W rezultacie nie przepłacisz za kliknięcia i utrzymasz kontrolę nad budżetem.

Allegro będzie mogło edytować elementy Twoich Ofert Sponsorowanych

To nie jedyne wieści w tym jednym wpisie. Zgodnie z nową informacją w Centrum Pomocy, Allegro zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w elementach Ofert Sponsorowanych – może to obejmować m.in. edycję tła zdjęcia czy drobne korekty stylistyczne w tytule. Tak zmodyfikowane wersje mają być wykorzystywane w kreacjach reklamowych, aby umożliwić emisję reklamy lub poprawić jej widoczność. Allegro zapowiada też, że może w tym celu korzystać ze sztucznej inteligencji, ale same treści ofert (np. opisy) mają pozostać bez zmian.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Zgoda marketingowa