Jak dobrać strategię promowania i metody dostawy na Allegro? [PORADNIK]

17 kwietnia, 2025
strategia promowania i metody dostawy Allegro

W tym wpisie

Jak powinna wyglądać skuteczna strategia promowania i metody dostawy Allegro? W tym artykule skupię się na konkretnych danych z Allegro Analytics, a konkretnie na zakładce „Warunki i promowanie”. Pokażę, jak z niej korzystać, żeby odkrywać nisze, mierzyć potencjał i podejmować trafne decyzje reklamowe.

Fokus na zakładkę „Warunki i promowanie” w Allegro Analytics

W Allegro Analytics otwórz zakładkę „Warunki i promowanie”, a następnie z rozwijalnej listy wybierz „Sprzedaż według opcji promowania”:

Kiedy to zrobisz:

  1. Zaznacz analizę na poziomie „Całe Allegro”.
  2. Wpisz interesującą Cię kategorię lub frazę kluczową, np. waga łazienkowa:

Dzięki temu zobaczysz:

  • jakie opcje promowania są najczęściej wybierane,
  • jaką mają skuteczność,
  • w których z nich czai się największy potencjał sprzedażowy.

Dla każdej kategorii te wyniki będą wyglądać inaczej, co daje Ci szerokie możliwości planowania. W ten sposób możesz namierzyć nisze, ocenić opłacalność konkretnych opcji promowania i dobrać model dostawy, który realnie podnosi sprzedaż. Ten temat szerzej omawiam w poniższym filmie: 

Sprzedaż według opcji promowania: przykład 1

  1. Wpisaliśmy już hasło “waga łazienkowa”. 
  2. Możemy teraz zobaczyć, że w zakładce “Warunki i promowanie” największy potencjał drzemie w opcji “Pakiet promo plus darmowa wysyłka”. Mamy potencjał oznaczony jako bardzo wysoki. Potencjał wyskakuje w oparciu o to, jaki jest udział tej metody promowania w liczbie ofert oraz jaki jest jej udział w wartości sprzedaży. 
  3. Na screenie widać, że udział w liczbie ofert to 0,30%, czyli z tej metody promowania korzysta 0,30% ilości ofert, natomiast udział w wartości sprzedaży to równe 7,00%.
  4. Mając te dane możemy zmierzyć stosunek liczby ofert do sprzedaży, jaką generują: 7 podzielić na 0,3 = 23,33(3). Mamy tu ponad 20-krotną przebitkę.

Jak to wygląda z wyróżnieniem?

Na powyższym screenie widać też, że w przypadku wagi łazienkowej wyróżnienie posiada 16,7% ofert i generuje 45,78% sprzedaży. Allegro ocenia to jako niski potencjał, ponieważ 45,78 podzielić na 16,7 = 2,74. Pamiętajmy jednak, że w przypadku algorytmu Allegro bez opcji promowania ten wspomniany potencjał przeważnie będzie bardzo niski. Dlaczego? Ponieważ na platformie oferty bez promowania stanowią większość, a  ich udział w wartości sprzedaży jest na ogół na pierwszej lub drugiej pozycji. 

Potrzebujesz jasnej strategii i konkretnych wskazówek? Sprawdź nasze doradztwo marketplace i zobacz, jak możemy pomóc.

Sprzedaż według opcji promowania: przykład 2

Teraz sprawdźmy frazę „piła łańcuchowa” na danych z bieżącego miesiąca. Tu również najwyższy potencjał ma „Promo + darmowa wysyłka”, ale ciekawostką jest to, że zaraz za nią plasuje się „Brak opcji promowania”.

Wniosek? Niektóre produkty, zwłaszcza techniczne i droższe, mogą osiągać wysoką sprzedaż nawet bez płatnego promowania jeśli tylko trafią na właściwą grupę docelową.

Jak to wygląda z wyróżnieniem?

Dla porównania – jeśli wybierzemy samą opcję wyróżnienia, która na dzień dzisiejszy (piszę to 8 kwietnia) stanowi 20,54% udziału w liczbie ofert, to jej udział w wartości sprzedaży wynosi 26,34%. Oznacza to, że potencjał tej formy promocji jest mniej więcej równy – proporcja wynosi około 1,3 do 1, więc nie jest to efekt “wow”. Tutaj trzeba będzie się zmierzyć ze sporą i wysokobudżetową konkurencją, choć oczywiście zdarzają się wyjątki.

A teraz zastanówmy się, kiedy warto wybrać opcję “Wyróżnienie plus darmowa wysyłka” (pozycja nr 4). Załóżmy, że obniżasz koszty dostawy do zera, ale podnosisz cenę finalną. Jaki masz efekt? U produktów “Smartowych” skutkuje to nieco niższą konwersją. Jak to naprawić? Wykorzystaj informację z zakładki “Sprzedaż według metody dostawy”.

Sprzedaż według metody dostawy: przykład 1

W tej samej zakładce Allegro Analytics przejdź teraz do „Sprzedaż według metody dostawy”. Tu znajdziesz kolejny klocek układanki, który pomoże Ci zoptymalizować strategię.

Wpisujemy sobie teraz piłę łańcuchową i odkrywamy, że udział metody dostawy “Kurier” to 25,92% w liczbie transakcji, a średnia cena oferty przy wysyłce za pośrednictwem kuriera jest znacznie wyższa – 315,13 zł. W przypadku dostawy do punktu (Paczkomaty, punkty Poczty Polskiej, Orlen itd.) udział w liczbie transakcji to aż 58,54%, ale średnia cena oferty jest już niższa –  285,46 zł.

Co w tym wypadku zrobić? Wszyscy znamy opłaty za uczestnictwo w programie Smarta i z jakimi to kosztami to się wiąże, ale podsunę Wam swoją strategię. W naszym przykładzie piły łańcuchowej najlepszą opcją promowania będzie pakiet promo + darmowa wysyłka.

Wynika to wprost z liczb i pozwala zaoferować darmową wysyłkę także klientom nie-smartowym, koszty dla sprzedawcy będą zaś takie, jakby każdy klient korzystał ze Smarta. Efekt? Sytuacja win-win: z jednej strony zwiększasz konwersję ze sprzedaży klientom bez Smarta, a z drugiej zyskujesz przychylność algorytmu Allegro, który sumuje końcową cenę oferty (cena produktu + dostawa).

Teraz policz wydatki na Allegro Ads i koszt zwiększenia konwersji. Ten koszt będzie wyższy niż po prostu wybranie dogodnej opcji promowania. Pamiętaj, że jeżeli będziesz miał lepszą konwersję, algorytm będzie Cię lepiej traktował. Dzięki temu sprzedaż na Twoim koncie będzie rozwijała się stabilniej.

Jeśli szukasz partnera, który ogarnie Twoje konto Allegro od A do Z, sprawdź naszą kompleksową obsługę konta Allegro.

Sprzedaż według metody dostawy: przykład 2

Weźmy na warsztat kolejny produkt – trymery. Znów wybierasz zakładkę “Warunki i promowanie” i “Sprzedaż według metody dostawy”. Jak widzisz na poniższym screenie, średnia cena oferty z dostawą poprzez kuriera wynosi 130,79 zł. Łączny udział w liczbie transakcji dla kuriera i kuriera z pobraniem to zaś 14,65%. Zwróć jednak uwagę, że średnia cena oferty jest znacznie wyższa niż w przypadku ofert z opcją dostawy do paczkomatów. Jak to przełożyć na wyższą konwersję?

Jeżeli ustawisz w ofercie trymera darmową przesyłkę, dodasz wysyłkę kurierem, pobranie itd., to koszty wysyłki będą się niewiele różnić od opłat Smartowych. Ale co zyskujesz w zamian? Zwiększasz konwersję dla produktów z tego przedziału cenowego, ponieważ zainteresujesz również klientów nie posiadających Smarta.

Skuteczna strategia promowania i metody dostawy Allegro - podsumowanie

Chcesz wiedzieć jak dobrać strategię promowania i metody dostawy do oferty na Allegro? Przestań zgadywać i zacznij analizować. Oto szybka ściąga podsumowująca ten poradnik:

  • Wykorzystuj dane z „Warunki i promowanie” oraz „Sprzedaż wg metody dostawy” w Allegro Analytics.
  • Mierz potencjał: porównuj udział liczby ofert z udziałem w sprzedaży.
  • Szukaj form promowania z dużą „przebitką” – to tam czai się szansa.
  • Optymalizuj metody dostawy – nie tylko pod klienta, ale też pod algorytm.
  • I pamiętaj: promowanie to nie zawsze Allegro Ads – czasem mądrze dobrana strategia dostawy daje więcej niż maksymalne windowanie CPC.
  • Ostatecznie dopasuj tę strategię pod swoje możliwości.

Strategia promowania i metody dostawy Allegro, która przekłada się na realną sprzedaż? My się na tym znamy. Umów się na bezpłatną konsultację, podczas której specjalista Sellify przeprowadzi wstępną analizą Twojego konta i wyznaczy kierunek działań. Jako eksperci od sprzedaży na Allegro i innych marketplace’ach pracujemy w oparciu o dane i wiemy, co naprawdę działa. Zrób pierwszy krok i umów się już teraz:

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Zgoda marketingowa