Maj 2025 przyniósł prawdziwy wysyp zmian dla sprzedawców na Allegro. Allegro testuje nowe progi Smarta, a równolegle wprowadza modyfikacje w ocenach oraz jakości sprzedaży. Dodatkowo pojawiły się aktualizacje w systemie rabatów, panelu Allegro Ads i katalogu produktów. Aby nie pogubić się w tym gąszczu informacji, przygotowałem zestawienie “Nowości na Allegro maj 2025”, czyli wszystkich najważniejszych nowości, które zostały zapowiedziane lub już wdrożone w maju. Sprawdź, co konkretnie się zmieniło i jak wpłynie to na Twoją sprzedaż.
1)Testowanie nowych progów Smarta
W połowie maja sprzedawcy otrzymali informację, że Allegro rozpoczęło testy nowych, niższych progów opłaty za wysyłkę Smartem u części kupujących.
Co istotne, w ramach tych testów, które potrwają od 27 maja do 27 sierpnia tego roku, wybrani kupujący zyskają możliwość skorzystania z tańszej dostawy Smartem przy zakupach o wartości od 20 zł do 44,99 zł. Innymi słowy – mniejsze zakupy również będą mogły kwalifikować się do darmowej wysyłki. Progi tej tańszej wysyłki to:
- 4,99 zł lub 5,99 zł – do automatu paczkowego lub punktu odbioru
- 4,99 zł, 5,99 zł lub 7,99 zł – do drzwi kurierem.
Omawiane niższe progi obejmą w testach wszystkie metody wysyłki, z wyjątkiem przesyłek za pobraniem. Dodatkowo, Allegro informuje, że w przypadku, gdy standardowa opłata za dostawę okaże się niższa niż ta proponowana przez platformę, kupujący zobaczy bardziej korzystną opcję. Co ważne, taka sytuacja może dotyczyć między innymi metod Allegro Przesyłka polecona lub Allegro MiniPrzesyłka. W rezultacie, kupujący zyskuje większą przejrzystość kosztów, a jednocześnie sprzedawca może skuteczniej konkurować ceną.
A jak będzie to rozliczane od strony sprzedających?
Ma to być rozliczane tak samo jak pozostałe zamówienia Smartowe. To oznacza, że:
- za zamówienia o wartości od 20 zł do 29,99 zł Platforma nie będzie pobierać opłaty za przesyłkę Smart od sprzedawców,
- za zamówienia o wartości od 30 zł do 44,99 zł pobierze opłatę zgodnie z cennikiem.
Dodatkowo w mailu poinformowano sprzedawców, że na ich konto razem z opłatą za zamówienie trafi opłata za dostawę od kupującego: 4,99 zł, 5,99 zł lub 7,99 zł.
Chcesz więcej niż tylko lepsze reklamy? Skorzystaj z naszej kompleksowej obsługi konta Allegro. Zajmiemy się ofertami, reklamami i sprzedażą, żeby Twoje konto rosło szybciej i skuteczniej.
2) Nowe uzasadnienie negatywnych ocen na Allegro
Allegro dodało nowe uzasadnienie, które kupujący mogą przypisać do negatywnej oceny sprzedaży. Chodzi o komunikat: „Otrzymany produkt nie był nowy”. Ta zmiana już obowiązuje. Co istotne, Allegro podkreśla, że nowa opcja ma pomóc w jeszcze dokładniejszym monitorowaniu jakości ofert. Dodatkowo pozwoli szybciej wykrywać nieuczciwe praktyki i reagować na nie skuteczniej.
Co to oznacza dla sprzedawców?
Od dłuższego czasu kupujący wystawiający negatywną ocenę muszą podać przyczynę, którą mogą wybrać z listy dostępnych uzasadnień. Wspomniana nowa opcja związana z otrzymaniem produktu niezgodnego z deklarowanym stanem właśnie trafiła na tę listę.
Wystawione uzasadnienie oceny sprzedawca może teraz sprawdzić w dwóch miejscach:
- w zakładce Otrzymane oceny
- oraz w Liście ocen, dostępnej dla klientów przeglądających profil danego sprzedawcy.
Dlaczego Allegro zdecydowało się na ten krok?
Allegro przekonuje, że nowe rozwiązanie pomoże lepiej zrozumieć przyczyny negatywnych ocen i skuteczniej walczyć z przypadkami, w których sprzedawcy oferują produkty jako nowe, mimo że są one używane lub przepakowane. Ale co w sytuacji, gdy naprawdę sprzedajesz produkt używany?
Jeśli wystawiasz towar oznaczony jako „używany” lub „odnowiony”, a mimo to klient wystawi opinię z komentarzem, że „produkt nie był nowy”, nie zostawiaj tego bez reakcji. Warto jak najszybciej skontaktować się z Allegro, ponieważ w takich przypadkach możliwe jest usunięcie nieprawidłowej oceny, a także jej wykluczenie z zakładki „Otrzymane oceny”. Dzięki temu negatywna opinia nie wpłynie na jakość Twojej sprzedaży.
3) Nowa funkcja: Allegro pokazuje cenę po rabacie
W zakładce „Zamówienia” pojawiła się nowa funkcja. Jej celem jest zwiększenie przejrzystości oraz ułatwienie sprzedawcom zrozumienia, skąd dokładnie bierze się finalna cena zapłacona przez kupującego.
Co ważne, od teraz możesz szybko sprawdzić, dlaczego cena, którą widzi klient na paragonie, różni się od tej widocznej w ofercie. Allegro podkreśla, że ta zmiana daje sprzedawcom pełny wgląd w zastosowane rabaty i promocje. Innymi słowy – widzisz dokładnie, co wpłynęło na ostateczny koszt zakupu.
Jakie typy zniżek będą wyświetlane?
- rabat za zakup zestawu ofert,
- rabat za zestaw produktów,
- rabat za zakup kolejnego przedmiotu,
- rabat hurtowy dla firm,
- rabat kwotowy dla firm,
- rabat obrotowy dla firm,
- kupon rabatowy,
- rabat za udział w kampanii lub programie.
Gdzie sprawdzić cenę po rabacie?
Wystarczy wejść w zakładkę Zamówienia w Sales Center. Przy niektórych transakcjach obok ceny pojawi się oznaczenie „cena po rabacie”. Po najechaniu kursorem system pokaże, jaki rabat został zastosowany i na jakiej podstawie cena uległa zmianie.
4) Panel Allegro Ads teraz dostępny tylko w Sales Center
30 kwietnia panel Allegro Ads został przeniesiony do Sales Center. Oznacza to, że od tej pory kampaniami można zarządzać wyłącznie z nowej lokalizacji. Dotychczasowy adres URL (allegro.pl/ads/panel/) przestał działać, a każde wejście pod ten link skutkuje automatycznym przekierowaniem.
Co ważne, oprócz zmiany miejsca dostępu, cała reszta pozostaje bez zmian. Wszystkie znane funkcje i opcje kampanii nadal są dostępne. Allegro tłumaczy, że celem tej zmiany jest uproszczenie obsługi reklam oraz umożliwienie wygodniejszego planowania kampanii w jednym, spójnym panelu.
Co z bonusami Allegro Ads?
Allegro dodaje też, że od stycznia sukcesywnie przenosi bonusy z panelu Ads do Sales Center. Od teraz znajdziesz je już tylko w sekcji Centrum zniżek.
Szukasz specjalistów, którzy pomogą Ci wycisnąć maksimum z reklam? Sprawdź naszą usługę prowadzenia Allegro Ads.
5) Allegro automatycznie oznacza produkty jako "Plus Size"
23 maja Allegro zaczęło automatycznie uzupełniać parametr „Linia” w ofertach odzieży i bielizny w większych rozmiarach i dodaje tam teraz parametr „Plus size”. Obejmuje to produkty w rozmiarach:
- 3XL lub większy,
- 90B lub większy (obwód 90 i więcej dla biustonoszy),
- 36 w obwodzie lub większy (obwód w calach dla jeansów).
Jak wykorzystać tę nowość?
Warto wiedzieć, że ten parametr to szansa dla sprzedawców z takim asortymentem i może mocno zwiększyć widoczność ofert. Oto kilka wskazówek jak to wykorzystać:
- Możesz zaktualizować tytuły i opisy ofert dodając informację o tym, że produkt jest dostępny w rozmiarze plus size. Na przykład zamiast pisać „Sukienka elegancka 3XL” → użyj „Sukienka plus size 3XL elegancka na wesele”.
- Warto wyróżnić ofertę graficznie dodając na miniaturze zdjęcie modelki plus size. W ten sposób zainteresowani tym asortymentem kupujący od razu zauważą produkt na liście wyników.
- Dodatkowo warto w kampaniach Allegro ADS ustawić dodatkowe frazy kluczowe związane z plus size (np. „duże rozmiary”, „plus size”, „5XL”).
- Rekomenduję też zadbać o dodatkowe parametry. To znaczy uzupełnij jak najwięcej parametrów produktu (długość rękawa, typ sylwetki, krój itd.). To zwiększa widoczność takich ofert w filtrach Allegro.
Poza wcześniej wymienionymi działaniami, warto również rozważyć przygotowanie specjalnej sekcji w sklepie na Allegro. Jeśli w swojej ofercie masz więcej produktów w dużych rozmiarach, które spełniają wymagania parametru Plus size, zadbaj o ich odpowiednie wyróżnienie. Możesz stworzyć osobny tag, przypisać je do konkretnej serii produktowej albo skorzystać z zakładek. Pamiętaj – kupujący uwielbiają, gdy wszystko mają podane „na tacy”, bez konieczności szukania.
6) Nowe oferty muszą korzystać z danych z Katalogu
26 maja weszła zmiana i teraz gdy w formularzu wystawiania sprzedawca połączy ofertę z produktem z zaufanego źródła, to automatycznie uzupełnią się następujące dane:
- nazwa produktu – pokaże się nad zdjęciem i opisem na stronie produktu,
- parametry oznaczone jako zaufane – takie jak numer GTIN (kod EAN) czy Marka,
- opis oferty,
- zdjęcia.
WAŻNE! Tych danych w ofercie nie będzie można zmienić.
Allegro nie będzie wymagać korzystania z tych danych, jeśli sprzedawca edytuje ofertę w zakładce Mój asortyment. Allegro zapewnia, że dzięki tej zmianie sprzedawcy szybciej wystawią ofertę i zyskają więcej czasu na zarządzanie sprzedażą.
Przypomnijmy, że produkty z zaufanego źródła to takie, których dane:
- autoryzował producent,
- właściciel marki handlowej lub
- pochodzą z innego zaufanego źródła.
W formularzu wystawiania Platforma wyróżnia je zielonym oznaczeniem oraz ikoną kłódki.
A co w sytuacji, jeśli sprzedawca uważa, że produkt ma błędne dane?
Jeśli wątpliwości budzi produkt pochodzący z zaufanego źródła, sprzedawca może zgłosić to do Allegro za pośrednictwem formularza kontaktowego. W innych przypadkach nadal może przekazać swoje sugestie, korzystając z formularza zgłaszania błędów w produkcie – czyli dokładnie tak, jak dotychczas.
Według Allegro, celem tych działań jest zapewnienie spójności danych produktów w Katalogu. Dzięki temu platforma może wyświetlać kupującym oferty z prawidłowymi informacjami, które nie wprowadzają ich w błąd.
- Kupującym ma to ułatwić porównywanie wielu dostępnych ofert produktu i ułatwić podjęcie decyzję o zakupie.
- Z kolei sprzedającym ma to przyspieszyć wystawianie ofert, bo nie będą musieli samodzielnie uzupełniać parametrów czy tworzyć opisów.
Oferty tego samego produktu będą się różnić wyłącznie informacjami, które dotyczą warunków sprzedaży – na przykład ceną, stanem magazynowym czy metodami dostawy.
Nie wiesz, czy Twoje konto na Allegro działa tak, jak powinno? Skorzystaj z doradztwa dla sprzedawców Allegro bez zobowiązań! Otrzymasz konkretne wskazówki, jak lepiej zarządzać ofertami, uniknąć błędów i zwiększyć efektywność sprzedaży.
7) Allegro upraszcza zgłaszanie błędów w produktach
15 maja Allegro rozpoczęło wdrażanie nowej wersji formularza do zgłaszania błędów w danych produktowych. Celem tych zmian jest przyspieszenie procesu korygowania nieprawidłowości, które mogą wpływać zarówno na jakość oferty, jak i na samą sprzedaż. Co istotne, wdrożenie odbywa się stopniowo. Natomiast z końcem maja formularz ma już działać w pełnej, odświeżonej wersji.
Warto z tego skorzystać, szczególnie jeśli często łączysz oferty z katalogiem i napotykasz na nieaktualne lub błędne dane. W nowej wersji formularza pojawiło się kilka zmian, a także kilka nowych funkcji. Od teraz możesz m.in.:
- dodać wiadomości, linki albo pliki, które uzasadniają zmianę,
- zgłosić zmianę miniaturki na stronie produktu,
- porównać aktualne dane produktu ze zmianami, które proponujesz,
- skorzystać z wygodnego podziału na sekcje, które możesz chować i rozwijać,
- sprawdzić w podsumowaniu, czy wszystko się zgadza.
8) Nowe opcje w „Kup razem” – kupujący mogą usuwać produkty z zestawu
Allegro wprowadziło nową funkcję, która umożliwia kupującym usuwanie pojedynczych produktów z zestawów. Dotychczas to sprzedawca ustawiał zestaw, a kupujący nie miał możliwości jego edycji. Zestaw zawierał określoną liczbę produktów i należało kupić je wszystkie. Obecnie nadal to sprzedawca ustala, co wchodzi w skład zestawu, jednak kupujący może sam zdecydować, które elementy chce w nim zostawić. Co ważne, cena zestawu automatycznie dostosowuje się do zmian wprowadzonych przez kupującego.
9) Sprzedajesz baterie lub urządzenia z bateriami? Musisz podać numer EPR
Allegro informuje o ważnej zmianie dla sprzedawców w związku z nowym unijnym rozporządzeniem w sprawie baterii:
- Od 18 sierpnia 2025 zacznie obowiązywać wymóg podawania numeru EPR (w polskim ROP – rozszerzona odpowiedzialność producenta) dla baterii i produktów je zawierających.
- Zgodnie z przepisami UE, sprzedawcy baterii i produktów z bateriami, którzy mają status producenta, muszą zgłaszać swój numer EPR platformom e-commerce – w tym Allegro.
Kogo obejmą te wymogi?
- Sprzedawców posiadających status producenta
- Sprzedawców, którzy wprowadzają na rynek:
- baterie przenośne,
- baterie do lekkich środków transportu (np hulajnogi),
- baterie rozruchowe, oświetleniowe i zapłonowe,
- baterie do pojazdów elektrycznych,
- baterie przemysłowe i produkty zawierające baterie w zestawie.
Kto wg prawa jest uznawany za producenta?
Sprzedawca, który po raz pierwszy wprowadza na rynek baterie lub produkty zawierające baterie:
- własne,
- z marką przemianowaną na swoją,
- importowane,
- gdy są sprzedawane do państwa UE, w którym sprzedawca nie posiada siedziby.
Warto sprawdzić, czy ten obowiązek dotyczy również Twojej działalności, ponieważ nawet jedna zabawka z baterią może wystarczyć, byś musiał go spełnić. Dodatkowo, warto zaznaczyć, że przepisy nie obejmują akumulatorów.
Obowiązek podawania numeru ERP dla producentów baterii: przykłady
Przykład 1
Firma X importuje wagę łazienkową, którą planuje sprzedawać pod własną marką. Co prawda, na Allegro działa już wielu sprzedawców oferujących ten sam produkt, jednak w parametrach każdy z nich zaznaczył, że to ich własny towar. Tymczasem firma X chce wprowadzić ten produkt jako markę własną i dlatego uzyskuje status producenta i ma obowiązek podania numeru EPR.


Obie powyższe oferty dotyczą prawdopodobnie tej samej wagi, jednak jedna z nich sprzedawana jest pod marką X, a druga pod marką Y. Wówczas zarówno sprzedawca X, jak i Y są uznawani za producentów.
Przykład 2
Firma X od wielu lat sprzedaje na Allegro produkty z bateriami, które kupuje od polskiego dostawcy. W takiej sytuacji nie ma statusu producenta. Jednak sprzedawca postanowił wprowadzić nowy produkt, który samodzielnie sprowadził z Chin. Co istotne, w zestawie z produktem znajdują się baterie. W związku z tym, wprowadzając ten towar do obrotu na Allegro, firma X automatycznie zyskuje status producenta. Zgodnie z przepisami, musi więc uzupełnić numer EPR.
Przykład 3
Sklep X prowadzi sprzedaż na rynku czeskim. W tym przypadku produkt jest sprzedawany do innego kraju niż ten, w którym jest zarejestrowana działalność. W tej sytuacji sprzedawca jest producentem.
10) Zmiany w liczeniu punktów jakości sprzedaży
Allegro ogłosiło, że od 4 czerwca 2025 zmienia sposób liczenia punktów w dwóch ważnych miarach: Wysyłka w terminie i Szybka wysyłka. Dobra wiadomość? Tak – bo dzięki tym zmianom masz większą szansę na dobre wyniki jakości sprzedaży, nawet jeśli kurier zeskanuje paczkę z opóźnieniem.
Miara „Wysyłka w terminie”. Jak jest teraz?
Miara „Wysyłka w terminie”. Jak jest teraz?
- Obecnie w obu tych miarach sprzedawcy dostają punkty na podstawie danych o czasie wysyłki.
- Allegro uznaje przesyłkę za wysłaną, gdy kurier ją zeskanuje, a powiadomienie o tym trafi od przewoźnika do systemu Platformy.
- W zależności od daty i godziny pierwszego skanu paczki z zamówieniem, Allegro dodaje lub odejmuje punkty w tych miarach.
Jak będzie od 4 czerwca?
Punkty za „Wysyłkę w terminie” będą przyznane jeśli zamówienie spełni jeden z dwóch warunków:
- Pierwszy – tak jak do tej pory – będzie związany z czasem wysyłki zgodnym z zadeklarowanym terminem.
- Drugi warunek – paczka zostanie wysłana zgodnie z przewidywanym czasem dostawy, który kupujący widział w momencie zakupu.
Jak Allegro wyliczy punkty jakości sprzedaży?
Od 4 czerwca liczba takich zamówień z ostatnich 28 dni będzie dzielona przez łączną liczbę wszystkich zamówień, a wynik zostanie wyrażony jako procent zamówień wysłanych w terminie.
Z kolei w przypadku zamówień składających się z wielu ofert Allegro weźmie pod uwagę najpóźniejszy termin wysyłki i najpóźniejszy przewidywany czas dostawy dla jednej z nich.
Kupujący składa zamówienie 5 marca w ofercie, w której zadeklarowałeś wysyłkę w ciągu dwóch dni. W momencie zakupu Allegro wyświetla przewidywany czas dostawy jako 8 marca. W praktyce oznacza to, że Allegro zacznie uwzględniać to zamówienie w ocenie terminowości od 9 marca. Od tego dnia będzie je brać pod uwagę przez kolejne 28 dni – czyli aż do 5 kwietnia.
Miara „Szybka wysyłka”. Jak to będzie zliczane od 4 czerwca?
Tutaj Allegro sprawdzi oferty z deklaracją wysyłki: natychmiast lub 1 dzień. Zamówienie zaliczy się do tej miary, jeśli:
- wysłałeś je w dniu zakupu,
lub - paczka została dostarczona najpóźniej w dniu, który klient widział jako przewidywany czas dostawy.
Aby wyliczyć procent zamówień z szybką wysyłką, Allegro dzieli liczbę takich zamówień przez liczbę wszystkich zamówień z ostatnich 28 dni – niezależnie od tego, jaki czas wysyłki został zadeklarowany w ofertach. Następnie wynik mnoży razy 100%. W efekcie sprzedawca otrzymuje konkretny wskaźnik, który pokazuje, jaki udział w całej sprzedaży stanowią zamówienia zrealizowane szybko.
Warto też dodać, że jeśli zamówienie zawiera produkty z różnych ofert, Allegro bierze pod uwagę najpóźniejszy termin wysyłki oraz najpóźniejszy przewidywany czas dostawy spośród wszystkich pozycji.
Allegro liczy od najpóźniejszej daty – sprawdź, co to oznacza
W mierze „Szybka wysyłka” Allegro uwzględnia wyłącznie te zamówienia, dla których w ciągu ostatnich 28 dni minął czas wysyłki lub przewidywana data dostawy widoczna w momencie zakupu. Dodatkowo, Allegro zawsze uwzględnia tę datę, która wypada później.
Przykład
Kupujący składa zamówienie 5 marca w ofercie, w której zadeklarowano natychmiastową wysyłkę. W momencie zakupu Allegro pokazuje przewidywaną datę dostawy jako 6 marca. W związku z tym, Allegro zaczyna uwzględniać to zamówienie w ocenie terminowości od 7 marca. Od tego dnia system monitoruje je przez kolejne 28 dni – czyli do 3 kwietnia.
11) Sprzedawcy łatwiej uzupełnią dane o producencie i bezpieczeństwie produktu
23 maja Allegro wprowadziło istotne zmiany dla sprzedawców. W ramach aktualizacji udostępniło bazę danych producentów oraz gotowe szablony informacji o bezpieczeństwie, dostępne w Katalogu produktów. Co ważne, zmiany te mają bezpośredni związek z unijnym Rozporządzeniem o ogólnym bezpieczeństwie produktów (GPSR), które oficjalnie obowiązuje od 13 grudnia 2024 roku.
Zgodnie z nowymi przepisami, każdy sprzedawca musi teraz dodać do swoich ofert nie tylko dane producenta, ale również szczegółowe informacje dotyczące bezpieczeństwa produktów. Dzięki temu oraz dzięki udostępnionym przez Allegro narzędziom, znacznie łatwiej spełnisz obowiązujące wymagania. Co więcej, unikniesz błędów, które mogłyby negatywnie wpłynąć na widoczność ofert lub zgodność z regulaminem platformy.
Co się zmienia?
Allegro zaktualizowało sugestie danych o producencie i bezpieczeństwie, udostępniając:
- bazę marek z informacjami o najpopularniejszych producentach,
- szablony informacji o bezpieczeństwie – gotowe wzory do ofert,
- możliwość dodawania tych danych już na etapie formularza wystawiania oraz przez API.
Jak skorzystać z tych ułatwień?
- Baza marek: po wybraniu produktu Allegro podpowiada dane producenta. Jeśli jest kilka sugestii – należy wybrać jedną.
- Szablony: pojawiają się automatycznie w sekcji „Informacje o bezpieczeństwie” na podstawie wybranego produktu.
WAŻNA! Allegro przygotowało sugestie danych o producencie i bezpieczeństwie z użyciem AI. Sprzedawcy powinni więc sprawdzić ich poprawność, jako że ponoszą odpowiedzialność za treść oferty.
Dodajmy, że opcja działa także przy wystawianiu z pliku i przez API.
Wolisz słuchać niż czytać? W tym filmie na YouTube omawiam większość z wymienionych tutaj zmian:
12) Od 29 maja InPost zezwala na przesyłki z chemią gospodarczą
Od 29 maja sprzedawcy będą mogli nadać metodami InPost szerszy asortyment. Będzie to:
- chemia gospodarcza:
- płyny o pojemności do 5 litrów w ramach jednej paczki,
- produkty nieżrące, na przykład kapsułki i nabłyszczacze do zmywarki,
- płyny i proszki do prania,
- szampony, żele pod prysznic, mydło w płynie,
- płyny do mycia naczyń.
- akumulatory i baterie, które są integralną częścią urządzenia, na przykład w samochodach dla dzieci, hulajnogach elektrycznych.
13) Nowe wymogi GPSR na Allegro
W związku z wejściem w życie unijnego Rozporządzenia o ogólnym bezpieczeństwie produktów (GPSR) z 13 grudnia 2024 r., Allegro 23 maja poinformowało sprzedawców, że wprowadza nowe funkcje, które – jak twierdzi – mają ułatwić sprzedawcom spełnienie obowiązku podawania danych o producencie oraz informacji o bezpieczeństwie produktu.
Co się zmieniło?
Platforma zaktualizowała Katalog Produktów i dodała:
- bazę marek – zawierającą dane o najczęściej spotykanych producentach na Allegro,
- szablony informacji o bezpieczeństwie – gotowe wzory do wykorzystania w ofertach,
- możliwość dodania danych producenta i bezpieczeństwa bezpośrednio w formularzu wystawiania oraz przez API.
Zgodnie z komunikatem Allegro, funkcje te mają pomóc w dostosowaniu się do nowych wymogów prawnych szybciej i sprawniej.
14) Allegro wprowadza nową regułę cenową „Top oferta”
Na Allegro pojawiła się nowa reguła automatycznej zmiany cen: Top oferta. Nowa reguła jest już dostępna dla użytkowników z kontem firmowym i pozwala ustawić cenę oferty względem ceny oferty reprezentującej dany produkt. Platforma przekonuje, że ma to pomóc sprzedawcom zwiększyć szansę na zdobycie oznaczenia Top oferty.
Na czym polega reguła „Top oferta”?
Po jej aktywowaniu system sam dopasowuje cenę do ceny oferty, którą Allegro oznacza jako reprezentującą dany produkt. Jak podaje platforma, takie oferty mogą mieć nawet pięć razy większą szansę na sprzedaż niż pozostałe.
Zakres możliwych zmian cen ustala sprzedawca – bez jego określenia reguła nie będzie działać. Zakres można ustawić w zakładce Automatyczne ceny.
Jak korzystać z Najniższej ceny na rynku w ramach nowej reguły?
Dotychczasowa reguła „Najniższa cena na rynku” nie działa już jako samodzielna. Od teraz można ją stosować wyłącznie jako element rozszerzenia w ramach reguły „Top oferta”. Jeśli sprzedawca zaznaczy taką opcję, cena oferty będzie najpierw dostosowywać się do oferty z oznaczeniem Gwarancja najniższej ceny, a jeśli taka nie zostanie wyznaczona – do ceny Top oferty.
Jeśli użytkownik miał wcześniej aktywną regułę „Najniższa cena na rynku”, a nie została ustalona najniższa cena dla danego produktu, cena automatycznie dopasuje się do oferty reprezentującej produkt.
Zarządzanie regułami
Sprzedawca nadal może edytować lub usuwać reguły cenowe w swoich ofertach. Wszystkie zmiany dokonuje się w panelu „Automatyczne ceny”.
15) Allegro zakończyło testowanie darmowych wysyłek Smart od 40 i 45 zł
31 maja Allegro zakończyło test darmowych dostaw wszystkimi metodami przy zakupach od 40 lub 45 zł Przypomnijmy, że w ramach tego testu niektórzy kupujący mogli korzystać z darmowych dostaw wszystkimi dostępnymi metodami przy zakupach od 40 lub od 45 zł.
Na czym to dokładnie polegało? W tym okresie sprzedawcom mogły wpadać dodatkowe zamówienia Smartowe o wartości:
- między 40 a 44,99 zł – z dostawą do punktów odbioru i automatów paczkowych
- między 40 a 64,99 zł – z dostawą kurierską.
16) Nowe obowiązkowe parametry w Elektronice
Pod koniec maja Allegro ogłosiło, że od 17 czerwca wprowadza obowiązek uzupełniania parametrów związanych z klasą efektywności energetycznej w niektórych podkategoriach elektroniki.
Pierwsza podkategoria to suszarki do ubrań do zabudowy i wolnostojące w kategorii AGD. I ten obowiązkowy parametr to teraz będzie Klasa efektywności energetycznej – nowa klasyfikacja.
Ale jeśli sprzedajesz suszarki oznaczone starą klasyfikacją, to w tym nowym obowiązkowym parametrze “Klasa efektywności energetycznej – nowa klasyfikacja”, będziesz musiał po prostu wybrać wartość “stara klasyfikacja”.
Jaki jest kontekst?
Weszło rozporządzenie unijne, które przywraca „starą-nową” skalę dla AGD. Zamiast oznaczeń typu: A+, A++ itd. znowu będą używane tylko litery, a klasy A+, A++ itd. zostaną w przyszłości usunięte. Do tego czasu parametry obu klasyfikacji energetycznych – starej i nowej – pozostaną obowiązkowe na Allegro.
Drugą grupą ofert w elektronice są:
- Smartfony i telefony komórkowe,
- Tablety
W takich ofertach Allegro zacznie wymagać uzupełnienia parametru Klasa efektywności energetycznej. Te nowe obowiązkowe parametry sprzedawcy mogą już teraz dodać w trwających ofertach, ale od 17 czerwca będzie to obowiązkowe.
Jeśli jako sprzedawca nie zrobisz tego, to od 17 czerwca:
- nie wystawisz nowej oferty,
- nie wprowadzisz zmian w trwającej ofercie,
- oraz nie wznowisz oferty.
Dotyczy to ofert, które wystawiasz zarówno przez formularz, API, jak i poprzez zakładkę “Wystaw z pliku”.
O wszystkich omówionych wyżej zmianach (oprócz nr 8.) możecie poczytać nieco więcej na stronie aktualności dla sprzedawców na Allegro.