Lepsza struktura kampanii Allegro Ads – Poradnik w 5 krokach

24 marca, 2025
lepsza struktura kampanii allegro ads poradnik

W tym wpisie

Prawidłowa struktura kampanii Allegro Ads to coś więcej niż tylko przesuwanie suwaka z budżetem. To strategia, analiza i codzienna optymalizacja, bez których możesz niepotrzebnie przepalać budżet.

Wiem, jak to jest – masz dobre produkty, uruchamiasz reklamy, inwestujesz budżet, ale sprzedaż nie rośnie tak, jak powinna. Hmm, czyżbyś ustawiał/ła jedną chaotyczną kampanię, licząc, że system Allegro ADS sam zadba o wyniki? Jeśli tak, to mam złą wiadomość – to nie zadziała.

W tym artykule udowodnię Ci, że kluczowym elementem skutecznej reklamy jest struktura kampanii Allegro Ads. Rozwiązuje to wiele problemów, takich jak koszty-szmaty, zbytnią ogólność kampanii czy brak możliwości przesuwania środków. Zmień podejście do reklam na strukturalne i zobaczysz prawdziwe cuda. Poprawisz widoczność ofert, zwiększysz klikalność i przede wszystkim podniesiesz konwersję, czyli sprawisz, że więcej odwiedzających zamieni się w Twoich klientów. Jak to zrobić?

Zapraszam do lektury artykułu. Oto poradnik jak ustawić Allegro ADS, aby mieć lepszą strukturę kampanii.

1. Struktura kampanii Allegro Ads – najczęstsze błędy

Sprzedawcy często popełniają błędy, które mogą ich sporo kosztować. Nieodpowiedni podział ofert, źle ustawione stawki CPC czy brak kontroli nad kampaniami obniżają skuteczność reklam. Nieświadomie przepalany budżet, mniejsze zasięgi, słabsze wyniki sprzedaży to tylko niektóre konsekwencje. Chcesz unikać tych pułapek i zadbać o skuteczną strategię? Skorzystaj z kilku moich podpowiedzi:

Za dużo ofert w jednej grupie reklamowej

Myślisz, że samo umieszczenie wielu ofert w jednej grupie reklamowej upraszcza zarządzanie kampaniami? Niestety, to typowy błąd sprzedawców na Allegro. Zbyt wysoka ogólność kampanii bez jednoczesnej kontroli nad nimi to wkładanie kija w szprychy. W praktyce najpopularniejsze produkty pochłaniają budżet reklamowy, a pozostałe oferty, które mają potencjał sprzedażowy, tracą szansę na emisję. W efekcie inwestujesz pieniądze, które nie generują oczekiwanych wyników.

Brak indywidualnej analizy stawek CPC

Jeśli wszystkie oferty sponsorowane reklamują się według jednej, uniwersalnej stawki CPC, to nie wykorzystujesz potencjału całej kampaniii. Każda kategoria produktowa na Allegro różni się konkurencyjnością i wymaga indywidualnego podejścia. W rezultacie ustawiając jednolite CPC tracisz pieniądze na mniej konkurencyjne produkty. Jednocześnie przy tych najbardziej wymagających – pozostajesz niewidoczny dla klientów. 

Wiele agencji reklamujących się jako „czempioni” opiera swoją reputację na wydatkach i liczbie klientów, jednak ich strategie są mało precyzyjne. Oferty sponsorowane trafiają do ogólnych kampanii z jednolitą, najniższą stawką CPC. Powoduje to chaos, ponieważ w kategoriach z niższymi stawkami budżet się marnuje, a tam, gdzie CPC jest minimalne, emisja reklam może być niewystarczająca.

Pamiętajcie, że Allegro wymaga stosowania wyższych stawek, a różnice między minimalnym a maksymalnym CPC sięgają nawet kilku złotych, co mocno wpływa na ROAS kampanii.

Brak strategicznego podziału ofert

Innym istotnym błędem jest brak podziału ofert na grupy reklamowe. Oferty różnią się miejscem emisji, popularnością i potencjałem sprzedażowym. Bez podziału ofert na mniejsze grupy tak naprawdę rezygnujesz z wpływu na swoje kampanie. Co więcej nie możesz szybko reagować i przenosić środków tam, gdzie przyniosą największy zwrot z inwestycji. W efekcie tracisz kontrolę nad wynikami reklam.

2. Struktura kampanii Allegro Ads – zalety podziału na mniejsze kampanie

Ten punkt chcę zilustrować poprzez analogię z rozsadzeniem gości na weselu. Kiedy organizujesz wesele i zapraszasz różnych gości (rodzinę głosując na PiS albo PO, ziomków z dzieciństwa, znajomych ze studiów etc.) to musisz ich posadzić rozsądnie i “tematycznie”, aby uniknąć chaosu i kłótni przy stolikach. Tak, aby każdy mógł się dogadać z sąsiadami i dobrze się bawić

Kampanie Allegro Ads działają podobnie. Jeśli wrzucasz wszystkie produkty do jednej, wielkiej kampanii bez bieżącej kontroli, to masz chaos. W efekcie budżet rozlewa się na przypadkowe oferty, a Twoje reklamy giną w tłumie i słabo “bawią się” na tej imprezie. 

Rozwiązanie? Bądź jak doświadczony organizator eventów! Poprawna struktura kampanii Allegro ADS lubi porządek i precyzyjne grupowanie. Im lepiej podzielisz kampanie, tym skuteczniej dotrzesz do właściwych klientów. Zamiast przypadkowego tłumu, masz starannie dobraną publiczność, gotową kupić to, co jej oferujesz. Konkretne korzyści? Oto najważniejsze z nich:

Lepsza emisja kampanii

Dzięki podziałowi kampanii na mniejsze grupy reklamowe Twoje oferty są częściej emitowane przez platformę. Allegro preferuje kampanie z mniejszą liczbą ofert, ponieważ system może efektywniej dopasować reklamy do konkretnej grupy odbiorców. 

Taki podział umożliwia również szybsze reagowanie na zmiany na rynku i potrzeby klientów. Na bieżąco widzisz, które oferty generują najlepsze wyniki, a które wymagają dodatkowego wsparcia. W rezultacie optymalizujesz swoje wydatki reklamowe, zwiększasz widoczność i poprawiasz konwersję.

Większa kontrola nad budżetem

Podział na mniejsze kampanie daje Ci możliwość dokładniejszej kontroli wydatków reklamowych na Allegro. Dzięki temu możesz szybko ocenić, które kampanie i grupy reklam generują najlepsze wyniki, a które wymagają poprawek. Precyzyjna analiza wyników pozwala Ci w dodatku przesuwać środki finansowe w te miejsca, które przynoszą najwyższy zwrot z inwestycji, a to ostatecznie zwiększa efektywność całej strategii reklamowej. Więcej szczegółów tutaj:

3. Jak prawidłowo zbudować strukturę reklam Allegro?

Teraz przechodzimy do meritum. Jeżeli chcesz skutecznie zarządzać kampaniami Allegro Ads, musisz uporządkować strukturę reklam. Jest kilka zasad, o których warto pamiętać, z których najważniejsze to: podział na grupy, analiza raportów i kontrola bieżących wyników (ROAS, kliknięcia, koszt, sprzedaż), optymalizacja stawek CPC i usuwanie nierentownych ofert. Oto kroki, które powinieneś wdrożyć, aby zbudować prawidłową strukturę kampanii Allegro Ads:

Podziel oferty według kategorii produktów

Podziel swoje oferty na oddzielne grupy reklamowe. Możesz obrać kilka kryteriów, ale ja polecam podział ze względu na kategorie produktowe. Dlaczego?

  • Dzieląc reklamy per kategoria zyskujesz informacje, ile ofert w danej kampanii się nie wyklikuje. Po prostu zaznacz je i pobierz raport do Excela. 
  • Przygotowując raport możesz zawężać dane według filtrów. Na przykład wyszukaj oferty z kliknięciami poniżej 50 lub oferty, których emisja kosztowała poniżej 3 zł.
  • Wydziel ten zakres i wyeksportuj stosowny raport. W oparciu o to możesz stworzyć konkretne grupy reklam dla ofert, które mają wyższe budżety.

Regularnie analizuj raporty i wyniki reklam

Systematycznie sprawdzaj raporty, aby wiedzieć, które oferty generują najlepsze wyniki, a które wymagają poprawy. Regularna analiza pozwoli Ci reagować na bieżąco. Dodatkowo mając takie szczegółowe raporty możesz przesunąć środki z nieefektywnych kampanii, grup reklam czy ofert sponsorowanych tam, gdzie są rentowne. W efekcie, przenosząc budżet na najskuteczniejsze kampanie, maksymalizujesz zwrot z inwestycji. W tym case study możesz poznać przykładowy opis działań związany z optymalizacją struktury reklam.

Testuj i optymalizuj stawki CPC

Dzięki zbudowaniu struktury reklam w Allegro Ads i raportom możesz łatwiej dostosować stawki CPC oraz wytypować nierentowne oferty do usunięcia. Ponadto szybko też zauważysz, które kategorie wymagają więcej uwagi i budżetu.

Przede wszystkim stale testuj i optymalizuj stawki CPC dla poszczególnych ofert. Oferty ze słabszą emisją mogą potrzebować wyższych stawek, podczas gdy popularne produkty mogą osiągać dobre wyniki przy niższych stawkach. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnego przepalania budżetu i zwiększysz skuteczność swoich reklam.

Struktura kampanii Allegro Ads

4. Popraw konwersję reklam Allegro poprzez działania organiczne

Ok, załóżmy, że skorzystałeś sumiennie z tego poradnika i zbudowałeś strukturę reklam, lecz konwersja wciąż jest niska. W tym momencie jesteś jak właściciel restauracji, do której ludzie zaglądają, ale nie siadają przy stolikach. Istnieje coś, co hamuje ich przed kliknięciem “Kup teraz”. Jaka może być przyczyna? Z doświadczenia wiem, że hamulcowym mogą być niedociągnięcia w optymalizacji ofert pod wyszukiwanie organiczne, więc po prostu to popraw. Oto kilka propozycji jak:

Optymalizuj tytuły ofert i miniatur

Pamiętasz ostatni raz, kiedy szukałeś czegoś na Allegro? Co przyciągnęło Twój wzrok? Zapewne czytelny, precyzyjny tytuł i dobre zdjęcie. Klienci działają tak samo – szybko skanują nagłówki i kupują oczami. Jeśli Twój tytuł oferty na Allegro jest mało precyzyjny, a zdjęcie nie budzi zainteresowania, scrollują dalej.

A przecież można łatwo to poprawić. Przygotuj prawidłowe tytuły ofert, czyli takie, które zawierają najważniejsze słowa kluczowe, parametry i odpowiadają na potrzeby grupy odbiorców danej kategorii produktów. To właśnie trafność Allegro decyduje, które oferty pojawią się w Top Ofertach, a które znikną w tłumie.

Do tego dodaj miniatury, które po pierwsze są zgodne z regulaminem platformy, a po drugie od razu “cieszą oko” i pokazują atuty produktu. Optymalizacja tytułów i miniatur jest kluczowa, bo to pierwszy punkt styku klienta z ofertą decydujący, czy klient kliknie.

Sprzedaż na Allegro to system naczyń połączonych

sprzedaż na allegro jako system naczyń połączonych
Struktura kampanii Allegro ADS wpływa na jej wyniki, ale to dopiero początek. Optymalizacja ofert pod wyszukiwanie organiczne, odpowiedni budżet i przemyślana strategia – wszystko jest ze sobą połączone. Jeśli zastanawiasz się, jak ustawić kampanie Allegro ADS, zacznij od zrozumienia tej pętli – to klucz do skutecznej i skalowalnej sprzedaży.

Popraw jakość sprzedaży na koncie Allegro

Allegro trzeba traktować jak ekosystem, który premiuje najlepszych sprzedawców. To oni budują renomę platformy i zarabiają dla niej pieniądze. A najlepszy sprzedawca równa się najlepsza jakość sprzedaży. 

Trzeba to rozumieć w taki sposób:  

  • Jeśli masz wysoką ocenę, szybki czas realizacji zamówień i sprawną obsługę klienta, Twoje oferty zyskują lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. 
  • To sprawia, że reklamy działają skuteczniej, przyciągając więcej klientów, co z kolei przekłada się na większą sprzedaż i jeszcze lepsze oceny. 
  • To ponownie wzmacnia Twoją pozycję na Allegro, tworząc efekt kuli śnieżnej, w którym dobre wyniki napędzają jeszcze lepsze rezultaty.

 

Dlatego struktura kampanii Allegro Ads powinna iść w parze z dbaniem o reputację konta. Jeśli dbasz o obsługę klienta i gładką ścieżkę zakupową, platforma będzie Cię dodatkowo “dopingować”. Analogicznie działa to w drugą stronę i jeśli masz niskie oceny lub długie terminy realizacji, nawet najlepsza reklama nie zapewni Ci spektakularnych wyników.

Przykład poprawnie zbudowanej struktury reklam w Allegro Ads

* Poza sezonem intensywne działania reklamowe takich produktów często tracą sens i dlatego najlepiej wyłączyć reklamowanie takich ofert.  Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy produkt generuje sprzedaż poza sezonem, choćby na niższym poziomie.

Wykorzystaj różne formaty reklam Allegro ADS

Na Allegro ADS masz do dyspozycji trzy formaty reklamowe, a ich odpowiednie wykorzystanie może zrobić ogromną różnicę. Kluczowe jest to, aby nie działać schematycznie. Musisz dopasować rodzaj reklamy do charakterystyki produktu i zachowań klientów. Oto jak możesz to zrobić:

  • Reklama graficzna – sprawdzi się w budowaniu świadomości marki i przyciąganiu uwagi klientów na stronie głównej Allegro.
  • Reklama sponsorowana – dobra dla ofert-bestsellerów i produktów, które już dobrze się sprzedają, ale chcesz jeszcze mocniej podbić ich widoczność.
  • Reklama wideo – optymalne rozwiązanie dla kampanii remarketingowych, gdzie Allegro samo dobiera oferty do klientów, którzy wcześniej przeglądali Twoje produkty.

Zatem – gdy połączysz wszystkie te elementy (dopracowane tytuły, atrakcyjne miniatury, wysoką jakość sprzedaży i dobrą strategię reklamową), Twoja konwersja zacznie rosnąć. Wtedy klienci nie tylko zajrzą do Twojej „restauracji”, ale faktycznie usiądą przy stolikach i zamówią.

formaty reklam allegro ads
Prawidłowa struktura reklam Allegro Ads może wymagać zastosowania kilku formatów reklam, które oferuje nam platforma.

5. Jak zadbać o strukturę reklam Allegro Ads z pomocą agencji marketplace?

Jeśli nie masz czasu na samodzielnie ustawienia kampanii reklamowych na Allegro, polecamy współpracę z Sellify i naszą kompleksową obsługę Allegro Ads. 

Pamiętasz analogię do wesela? Nas nie trzeba wyciągać za uszy na parkiet – sami wychodzimy z inicjatywą, podkręcamy atmosferę i sprawiamy, że zabawa trwa do rana. Tak samo działamy w ramach usługi prowadzenia Allegro Ads dla naszych klientów.  Nie czekamy na instrukcje – analizujemy dane, dzielimy oferty na skuteczne grupy, optymalizujemy stawki CPC i dbamy o lepszą strukturę kampanii Allegro Ads, która realnie wpływa na wyniki.

Nasz zespół specjalistów od grafik, opisów i reklam tworzy struktury, które przynoszą realne wyniki. Dzięki temu nie przepalasz budżetu, a Twoje oferty trafiają tam, gdzie trzeba – do klientów gotowych na zakup.

Chcesz zobaczyć, jak to wygląda w praktyce? Wypełnij formularz i umów się na bezpłatną konsultację

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Zgoda marketingowa