W tym poradniku omówię 3 strategie Allegro Ads, które możesz zastosować w zależności od dostępnego budżetu i liczby ofert. Dowiesz się z niego, jak ustawiam kampanie testowe, buduję struktury z filtrami, wyłaniam „czempionów” i kiedy sięgam po reklamy szablonowe i banerowe. Dzięki pomysłom, które możesz oczywiście wdrożyć u siebie, nauczysz się kontrolować każdą pojedynczą ofertę.
Przypadek 1: 5000 zł budżetu i 5000 ofert
Zacznijmy od pytania, co jest celem w tym przypadku. Nie jest nim to, aby wyłonić jedną topową ofertę i mocno ją promować. Zależy nam tak naprawdę na jak największym i jak najtańszym ruchu w przeliczeniu na wejście jednostkowe. Wymusza to budżet – zaledwie złotówka na 1 ofertę. Efekt dużego i taniego ruchu uzyskamy w 4 krokach:
Krok 1 – kampania testowa z ręcznym wyborem ofert
Najpierw tworzymy kampanię dla wszystkich ofert dzieląc je według kategorii i tworząc grupy według miejsc emisji. Co ważne, zaznaczamy je ręcznie, bo daje nam to nad nimi większą kontrolę. Dzięki temu, jeśli jedna oferta zacznie przepalać budżet, będzie łatwo ją wyłączyć.
W kroku pierwszym zależy nam na wyodrębnieniu ofert wyróżniających się pod względem ilości wejść. To te oferty, które nie mają problemu z uzyskaniem ruchu i osiągają lepsze wyniki niż średnia, lub po prostu mają zadowalające nas wyniki.
Krok 2 – grupy reklamowe z filtrami, czyli budujemy strukturę kampanii
Wyłonione w kroku pierwszym oferty stanowią bazę kolejnego kroku, w którym tworzymy strukturę reklam w Allegro Ads, nad którą mamy większą kontrolę. Większa kontrola polega tu na dodawaniu różnych filtrów i podziale ofert na grupy reklamowe.
Filtrem może być np. kategoria czy słowo kluczowe z tytułu. Zawęża to ilość ofert, które trafią do danej grupy. A ponieważ będzie tych ofert mniej, dla danej grupy możemy ustawić wyższą stawkę CPC – nie ma wówczas aż takiego ryzyka, że wyczerpiemy szybko budżet na Allegro Ads.
Filtry możemy stopniowo dodawać, a do wyboru mamy nie tylko kategorie czy podobne tytuły ofert, ale też ceny, konwersję, rodzaje promowania i wiele więcej. Grup może być 10, 20, czy 30 – to zupełnie prawidłowa struktura, ale ich liczba zależy oczywiście od tego, jak wiele tych ofert jest w sklepie na Allegro. Efektem tego kroku ma być wyłonienie “czempionów”, z którymi będziemy pracować w kroku trzecim.
Krok 3 – skupiamy się na najbardziej dochodowych ofertach
W kroku trzecim segmentujemy oferty, które dały najlepsze wyniki. Dodajemy jeden lub dwa dodatkowe filtry, np. różne miejsca emisji. Następnie warto dla tych grup ustawić nieco wyższą stawkę CPC. Jeśli osiągały dla nas zadowalający ROAS, w ten sposób go nieco przystopujemy. Po co? Żeby nasze najbardziej zyskowne oferty z kroku drugiego generowały kliki i większą ilość sprzedaży.
Krok 4 – zaawansowane filtrowanie i maksymalna kontrola nad topowymi ofertami
W czwartym kroku skupiamy się na tych ofertach, które w poprzednim etapie (kroku 3) osiągnęły najlepsze wyniki sprzedażowe i konwersje. To właśnie na nie warto teraz postawić największy budżet i zapewnić sobie pełną kontrolę nad emisją.
Jak wykorzystać topowe oferty do maksimum?
Istnieje kilka taktyk na tym etapie. Jedną taktyką jest stworzenie kampanii zawierających po jednej ofercie – tak, by każda z nich była emitowana w czterech oddzielnych grupach reklamowych, odpowiadających różnym miejscom emisji. Dzięki temu zyskujemy precyzyjne dane o tym, gdzie reklama działa najlepiej i możemy lepiej optymalizować stawki CPC.
Niezależnie od tego, na którą taktykę się zdecydujesz, przed wrzuceniem ofert do kampanii należy zastosować zaawansowane filtrowanie. Uwzględniamy takie kryteria jak:
- Podkategoria,
- Tytuł (zbliżone lub identyczne),
- Cena,
- Wskaźnik konwersji,
- Popularność oferty,
- Status promowania (włączone/wyłączone).
Dzięki tej metodzie masz większą szansę wyłapać produkty, które mają potencjał na skalowanie i precyzyjnie nimi zarządzać. Im większy asortyment (np. 10 000+ ofert), tym więcej tego typu kroków i filtrów warto wdrożyć.
Projektując kampanie Allegro Ads, możesz też wydzielić topowe oferty do indywidualnych grup reklam lub tworzyć kilkuofertowe grupy z produktami o wspólnych cechach – np. z tej samej kategorii, o podobnej cenie, tytule czy konwersji. Jeśli jakaś grupa ofert zacznie znacząco dominować wynikami, można ją rozdzielić lub przekształcić w oddzielną kampanię. Kluczowe, by przed dodaniem ofert do kampanii zastosować dokładne filtrowanie.
Planujesz kampanię na sezon sprzedażowy? Zobacz, jak wykorzystać sezonową strategię Allegro Ads, by nie przepalać budżetu i zwiększyć sprzedaż wtedy, gdy klienci naprawdę kupują.
Przypadek 2: 10 000 zł budżetu i 1000 ofert
W przypadku, gdy mamy średnio 10 zł budżetu Ads per oferta, celem jest uzyskanie jak największej kontroli nad każdą ofertą. Tak naprawdę sprawdzi się tu krok trzeci z poprzedniego przypadku. Po stworzeniu takich struktur chcemy uzyskać współdziałanie sprzedaży sponsorowanej oraz sprzedaży organicznej, przy jednoczesnym zachowaniu kontroli nad przewagą jednej nad drugą i zwiększenie udziału sprzedaży organicznej.
Zbyt duża zależność od Allegro Ads? Czas to wyważyć
Są konta na Allegro, gdzie sprzedaż sponsorowana odpowiada za 60, 70, a nawet 80% przychodów całego konta. Naturalnie celem powinno być zwiększenie udziału sprzedaży organicznej, czyli tej, która jest relatywnie tańsza niż sponsorowana. Tutaj należy się oprzeć na 3 rodzajach działań:
- Po pierwsze trzeba uzyskać nad ofertami pełną kontrolę poprzez stworzenie właściwej i rozbudowanej struktury reklam (jak w poprzednim przypadku).
- Po drugie należy śledzić proporcje między sprzedażą organiczną a sprzedażą sponsorowaną.
- Po trzecie trzeba czerpać informacje uwidocznione w tych statystykach i na bieżąco poprawiać swoje oferty, aby wyrównać proporcje między tymi dwoma rodzajami sprzedaży.
Oczywiście nie oznacza to, że masz zupełnie “olać” Adsy. Wręcz przeciwnie – dla przypadku 10k budżetu i 1000 ofert mam gotową propozycję strategii, która pozwoli wykorzystać potencjał ofert.
Działania organiczne
Zacznij od podstaw i popraw to, co możesz zoptymalizować bez dodatkowych kosztów:
- W pierwszej kolejności skup się na tytułach – upewnij się, że zawierają kluczowe frazy, których faktycznie szukają Twoi klienci.
- Następnie przeanalizuj miniatury – zdjęcie główne to pierwsza rzecz, która przyciąga uwagę, więc musi być wyraźne, estetyczne i dopasowane do danej kategorii.
- Pamiętaj też o jakości sprzedaży – szybka wysyłka, pozytywne opinie, czytelne opisy i dobra komunikacja z klientem to czynniki, które wpływają na algorytm Allegro i mogą zwiększyć Twoją widoczność.
Jeśli więc chcesz skutecznie „wymaksować” wyniki dla wszystkich ofert zadbaj o fundament, który wpłynie pozytywnie zarówno na sprzedaż organiczną, jak i sponsorowaną. Dopiero gdy ten etap masz za sobą, warto przejść do optymalizacji kampanii Allegro Ads
Działania reklamowe – daj szansę reklamom graficznym
Załóżmy, że Twoim problemem jest niski ROAS. W takiej sytuacji warto skupić się na poprawie konwersji bezpośrednio w ofertach. Jeżeli nie jesteś w stanie przebić jakiegoś pułapu klikalności, ponieważ spada Ci wtedy zwrot z inwestycji, warto postawić mocniej na reklamy graficzne szablonowe i reklamowe.
Które oferty wyróżnić poprzez reklamę graficzną?
Najlepiej zacząć od ofert, które już przynoszą bardzo dobre wyniki. One nie zyskają wiele więcej poprzez zwykłe promowanie, bo już się dobrze sprzedają, za to mogą ujawnić cały swój potencjał dzięki reklamom graficznym.
Czyli najpierw uzyskujesz pełną kontrolę w ofertach sponsorowanych, dalej rozbudowujesz strukturę reklam dodając reklamy graficzne szablonowe, banerowe oraz ewentualnie emitujesz je w Google Ads. W ten sposób wykorzystasz wszystko, co Allegro umożliwia do promocji tego asortymentu.
Jak dobrać reklamy szablonowe i banerowe?
Zaczynaj od reklam szablonowych, a później ewentualnie dodaj banerowe. Reklamy szablonowe na Allegro bardzo dobrze działają na konwersję i sprzedaż w większości przypadków.
Z kolei jeżeli masz jakąś grupę produktów, gdzie możesz zaakcentować kupującym konkretne korzyści używania tych produktów, to stwórz dla nich reklamy banerowe. Poprzez reklamy banerowe możesz lepiej niż konkurencja komunikować klientom stricte tę najważniejszą korzyść z użytkowania produktu. Jedna uwaga: one sprawdzają się tylko pod warunkiem, że masz ciekawy pomysł na marketing tego produktu.
Nie wiesz, czy Twoje kampanie się opłacają? Skorzystaj z naszego autorskiego kalkulatora Allegro Ads i sprawdź, ile możesz naprawdę zarobić na reklamie. Idealne narzędzie dla sprzedawców, którzy chcą mieć pełną kontrolę nad budżetem i wynikiem.
Przypadek 3: 30 000 zł budżetu i 3000 ofert
W trzecim przypadku mechanizm jest prosty – łączymy strategie zaproponowane dla przypadku pierwszego i drugiego.
Najpierw należy więc stworzyć rozbudowaną strukturę reklam poprzez grupowanie ofert według wielu filtrów dodawanych stopniowo. Po drugie zaś, zaprzęgamy do działania reklamy graficzne na Allegro oraz wprowadzamy poprawki organiczne, tak jak opisałem to w poprzedniej części tego poradnika.
Wyzwaniem w przypadku trzecim jest tak naprawdę ilość ofert, które należy odpowiednio przefiltrować i pogrupować. Zarządzanie budżetem 30 000 zł na Allegro Ads przy 3000 ofert wymaga dużo pracy przy obsłudze. W Sellify wspomagamy się więc narzędziami z wykorzystaniem AI, które automatyzują część działań. AI pomaga zwłaszcza przy budowaniu struktury dla obszernych kont z wieloma tysiącami ofert. Pozwala to zachować pewność, że każda oferta każdego naszego klienta jest zaopiekowana.
Więcej na temat strategii Allegro Ads dla 3 różnych budżetów i różnej liczby ofert dowiesz się z tego video:
3 strategie Allegro Ads dla 3 budżetów i wiele więcej
Poradnik 3 strategie Allegro Ads to tylko jedna z wielu treści, które publikuję dla osób chcących lepiej ogarniać reklamy, budżety i sprzedaż na Allegro. Jeśli zależy Ci na konkretnych wskazówkach i podejściu opartym na realnych danych, zachęcam Cię do lektury innych materiałów z tej serii. A jeśli wolisz porozmawiać konkretnie o swoim koncie – po prostu wypełnij formularz poniżej i zapytaj o prowadzenie kampanii Allegro Ads.





