Sprzedawca na Allegro, z którym współpracujemy od sierpnia 2023 roku, prowadzi sprzedaż różnego rodzaju asortymentu w kategorii “Dom i Ogród”. Klient we wrześniu przekazał swojemu opiekunowi informację, że posiada wysoką marżę na swoich produktach, a zwrot z inwestycji jest na tyle satysfakcjonujący, że chciałby podnieść budżet w celu zwiększenia sprzedaży na święta, nawet kosztem obniżenia ROI.
Ustalenie potrzeb
Analiza ówczesnych wyników klienta, zestawienie ich z marżowością oraz wnikliwe ustalenie potencjału sprzedażowego produktów klienta pozwoliło na dostosowanie strategii i wyznaczenie nowych założeń kampanii. Początkowy ROI na poziomie średnio 9,34zł przekraczał oczekiwania klienta, dlatego istniała możliwość zastosowania agresywnej strategii promowania asortymentu w Allegro ADS, w celu zaspokojenia potrzeby, jaką było znaczące podniesienie sprzedaży produktów zalegających na magazynie w okresie przedświątecznym.
Zastosowane działania
Utworzona została strategia, która w założeniu miała podnieść sprzedaż produktów nierotujących tak, by w okresie przedświątecznym ich pozycja na listingu pozwoliła na osiągnięcie maksymalnie zwiększonej sprzedaży. Wyselekcjonowane zostały produkty, na których sprzedaży naszemu klientowi zależało najbardziej i przydzielono im jeden z trzech priorytetów. Dla każdego poziomu priorytetu została zastosowana inna bazowa strategia promowania, uwzględniająca również trendy w czasie i wysokość sprzedaży danych kategorii. Tak przygotowana strategia zawierała: Dobór produktów z obniżoną ceną w październikowym Allegro Days oraz w czasie listopadowego Black Week, przygotowanie ofert w sposób, który pozwalał na maksymalne wykorzystanie potencjału asortymentu (poprawa wszystkich czynników, mających wpływ na sprzedaż), a także przygotowanie Kampanii i Grup Reklam w Allegro ADS dedykowanych dla ofert na każdym poziomie priorytetu .
Okres:
Wrzesień 2023
ROAS:
9,34zł
Przychód:
51 754,00zł
Koszt:
5 544,06zł
Źródło:
Oferty sponsorowane
Strategia agresywnej promocji została zaplanowana na okres październik-grudzień 2023 i została natychmiast wdrożona. Utworzyliśmy nowe oferty dla produktów z potencjałem i poprawiliśmy istniejące oferty w sposób maksymalizujący konwersję. W następnym kroku zgłosiliśmy wyselekcjonowane oferty do październikowego Allegro Days i utworzyliśmy wcześniej zaplanowane struktury reklam w Allegro ADS. Dzięki wykorzystaniu kombinacji wszystkich technik, już w Październiku udało nam się uzyskać sprzedaż asortymentu klienta zwiększoną o 100% i podniesienie wydatków na oferty sponsorowane w Allegro ADS, jednocześnie nie obniżając znacząco zwrotu z inwestycji oraz zachować proporcję udziału Allegro ADS w sprzedaży na poziomie 30%
Okres:
Październik 2023
ROAS:
8,16zł
Przychód:
100 973,65zł
Koszt:
12 374,87zł
Źródło:
Oferty sponsorowane
W kolejnym etapie kontynuowaliśmy wdrażanie strategii, jednocześnie na bieżąco optymalizując reklamy. Po sukcesie osiągniętym w Październiku, skonsultowaliśmy wyniki z klientem, czego wynikiem było podniesienie nakładów na promocję oraz zwiększenie agresji promowania w czasie Black Week, co pozwoliło na kolejne podwojenie wyników, względem poprzedniego miesiąca i osiągnięcie przychodu z Allegro ADS przekraczającego 200000zł (30% całej sprzedaży konta) w Listopadzie.
Okres:
Listopad 2023
ROAS:
5,96zł
Przychód:
208 686,14zł
Koszt:
35 026,68zł
Źródło:
Oferty sponsorowane
Tak poprowadzone działania pozwoliły na znaczące podniesienie sprzedaży oraz zbudowanie solidnej pozycji ofert. Dostaliśmy od klienta informację, że obecny poziom sprzedaży wyczerpuje możliwości logistyczne w jego firmie i chciałby utrzymać sprzedaż na poziomie poprzedniego miesiąca. dlatego postawiliśmy zmniejszyć nakłady na promocję w Grudniu, celem zmaksymalizowania zysków klienta oraz uniknięcia problemów w ciągłości dostaw. Niezwłocznie wprowadziliśmy zmiany w strukturze reklam, które pozwoliły obniżyć koszty, utrzymać sprzedaż i zmaksymalizować zwrot z inwestycji.
Okres:
Grudzień 2023
ROAS:
8,86zł
Przychód:
209 993,46zł
Koszt:
23 707,64zł
Źródło:
Oferty sponsorowane
Podsumowanie
Powyższe Case Study pokazuje jak istotne jest stworzenie strategii i wdrożenie odpowiednich działań na długo przed zbliżającym się sezonem. Sprzedaż naszego klienta w ostatnim kwartale 2023 roku wzrosła wielokrotnie bardziej, niż pozostałych sprzedawców w jego kategorii, co jest wynikiem wdrożenia zdecydowanych działań, pozwalających na wyprzedzenie konkurencji.
