Zgłosił się do nas sprzedawca w kategorii smartfonów i telefonów komórkowych powystawowych, działający na Allegro. Głównym celem klienta było zwiększenie zwrotu z inwestycji (ROI) oraz ogólny rozwój sprzedaży na jego koncie.
Ustalenie potrzeb
Klient był zadowolony ze swoich wyników, jednak jego ambicją było dalsze zwiększanie zwrotu z inwestycji w Allegro ADS. Współpracę rozpoczęliśmy z ogólnym celem zwiększenia rentowności w kampaniach ADS. Kluczowym aspektem było poprawienie wyników ROI w reklamach sponsorowanych oraz graficznych.
Zastosowane działania
W czerwcu osiągnęliśmy wynik 35 zł ROI w reklamach sponsorowanych i 65 zł ROI w reklamach graficznych. W lipcu działania skupiły się na rozwijaniu reklam sponsorowanych. Klientowi zależało na zamknięciu lipca z wynikiem 40 zł ROI w reklamach sponsorowanych. W związku z tym skoncentrowaliśmy się na pozycjonowaniu ofert z większą liczbą sztuk, co miało na celu stworzenie nowych ofert bestsellerowych, które generowały większy ruch na koncie.
Okres:
Lipiec 2024
ROAS:
39,37zł
Przychód:
453 854,07zł
Koszt:
11 528,27zł
Źródło:
Oferty sponsorowane
W sierpniu postanowiliśmy przełożyć większą część budżetu na reklamy graficzne, co miało na celu poprawę ROI w reklamach sponsorowanych, nie tracąc jednocześnie ilości sprzedanych sztuk. Strategia okazała się skuteczna – udało nam się zwiększyć zwrot z inwestycji przy jednoczesnym obniżeniu kosztów reklam sponsorowanych.
Okres:
Sierpień 2024
ROAS:
47,15zł
Przychód:
442 904,98zł
Koszt:
9 393,96zł
Źródło:
Oferty sponsorowane
Okres:
Sierpień 2024
ROAS:
64,36zł
Przychód:
349 579,10zł
Koszt:
5 431,95zł
Źródło:
Reklama graficzna
Podsumowanie
Zwiększenie ilości reklam graficznych oraz orzełożenie większej części budżetu na nie, wraz z rozwijaniem tych kampanii przyniosło wymierne efekty w postaci zwiększonego zwrotu z inwestycji oraz wzrostu sprzedaży o ponad 110 tysięcy złotych w skali miesiąca.
