Ten case to świetna historia o tym, jak z małego sprzedawcy w kategorii Dom i Ogród można stać się firmą, która pod swoim brandem zaczyna sprzedawać także za granicą.
Z końcem czerwca 2024 do Sellify zgłosił się Klient oferujący asortyment w kategorii Dom i ogród. Przede wszystkim potrzebował pomocy w zwiększeniu widoczności ofert.
Szybka analiza konta wykazała problemy takie jak m.in. słabe miniaturki, tytuły i inne elementy optymalizacji ofert. Takie niedociągnięcia mogą obniżać klikalność, wpływać negatywnie na pozycję w wynikach wyszukiwania i zniechęcać kupujących już na etapie przeglądania listy produktów. Dlatego nasz specjalista ds. Allegro od razu przystąpił do optymalizacji ofert, co szybko przyniosło efekty.
Wdrożone działania i spektakularne efekty
Już po pierwszym miesiącu naszych działań (lipiec 2025) sprzedaż skoczyła o ponad 50%! Z każdym miesiącem współpracy klient generował co miesiąc większe wartości sprzedaży.
Ale zacznijmy od początku. Wartość sprzedaży na koncie w miesiącu przed rozpoczęciem współpracy z Sellify wynosiła 35 750,32 zł:
Już po miesiącu współpracy wartość sprzedaży wzrosła o niemal 50% osiągając w lipcu 2024 roku 69 184,96 zł:
Co ważne, nie był to efekt sezonowości. W kwietniu 2025 czyli po kolejnych kilku miesiącach współpracy, klient zanotował już ponad 185 tysięcy złotych miesięcznego przychodu.
Co ważne – konto, o którym mowa, korzysta z bardzo niewielkiej liczby wyróżnień. W trakcie promowania ofert za pomocą Allegro Ads, całkowity przychód z kampanii reklamowej stanowił niecałe 40% przychodu całego konta.
To oznacza, że wzrost sprzedaży nie był wynikiem pompowania budżetu reklamowego, tylko efektem dokładnej optymalizacji ofert i przemyślanych działań strategicznych.
Strategia, optymalizacja, współpraca – klucz do skalowania sprzedaży
Po naszej stronie działania zaczęliśmy od pełnego audytu ofert, a następnie wdrożyliśmy kompleksową optymalizację – zarówno pod kątem widoczności ofert, jak i ich konwersji. Równolegle przeprowadziliśmy z klientem serię strategicznych spotkań, podczas których wspólnie analizowaliśmy, co można poprawić w jego działaniach jako sprzedawcy na Allegro.
Nasza współpraca opierała się na zasadzie wzajemności – my dajemy z siebie maksimum, ale również oczekujemy zaangażowania ze strony klienta. Tylko przy takiej partnerskiej współpracy dwustronnej można osiągać trwałe i skalowalne efekty.
Kolejny krok to praca na ofertach – mimo że klient miał ich aż 400, dla każdej z nich stworzyliśmy pełną strukturę reklam, zarówno sponsorowanych, jak i graficznych. Następnie przeszliśmy do codziennej optymalizacji kampanii – przenosząc budżet z miejsc nierentownych na te, które konwertowały najlepiej.
W efekcie te najbardziej konwertujące produkty zaczęły sprzedawać się w tak dużych ilościach, że „pociągnęły” za sobą całe konto.
Ponad 1,14 mln zł przychodów w 10 miesięcy
Przez kolejne miesiące wynik statystycznie rósł. Jedyny spadek został zanotowany przy styczniu i lutym 2025 roku. Było to spowodowane faktem, że w tych dwóch miesiącach klient się przeprowadzał zatowarowanie na nowy rok. Ponadto I kwartał to roku to okres tradycyjnych już spadków sprzedaży na Allegro po rozgrzanym do czerwoności IV kwartale roku, kiedy handel na Platformie przeżywa gwałtowne wzrosty związane z wydarzeniami takimi jak Black Weeks i Świętami Bożego Narodzenia. Jest to okres, kiedy niemal każdy sprzedawca notuje spadki, więc Klient został o oczywiście o tym poinformowany.
Po tym okresie konto klienta zaczęło generować coraz wyższe wartości sprzedaży. Obecnie klient kontynuuje współpracę z Sellify, która trwa już 11. miesiąc i przyniosła klientowi 1 140 293,59 zł wartości sprzedaży (lipiec 2024 – kwiecień 2025). Średni ROAS w Allegro Ads został utrzymany na poziomie 8 zł, a wartość sprzedaży z działań reklamowych wyniosła ponad 480 tys. zł:
Taki przychód i utrzymany ROAS na poziomie 8-9 praktycznie bez wyróżniania ofert stanowi naprawdę świetny wynik.
Okres:
lipiec 2024 – kwiecień 2025
Wartość sprzedaży:
489 927, 65 zł
ROAS:
8,07 zł
Koszt:
59 595,22 zł
Źródło:
Oferty sponsorowane
Plany sprzedaży za granicą
Satysfakcja i zadowolenie klienta zaowocowały podjęciem decyzji o wyjściu z Sellify na rynki zagraniczne Allegro oraz na inne platformy marketplace. Klient ponadto złapał wiatr w żagle i zaczyna tworzyć własną markę produktów z własnym brandingiem na opakowaniach.

Zainteresował Cię ten case i chcesz wiedzieć więcej? Historię tej współpracy omawiamy szerzej w tym filmie na naszym kanale YT – Allegro na Sterydach: