Do Sellify zgłosiła się właścicielka rodzinnej marki odzieżowej specjalizującej się w produkcji czapek i kominów dla dzieci i dorosłych. Produkty wyróżniały się wysoką jakością wykonania i polskim pochodzeniem, a sama marka miała już ugruntowaną pozycję w swojej niszy.
Ustalenie potrzeb
Główne wyzwanie w tym projekcie to sezonowość sprzedaży. Branża działa głównie w dwóch cyklach: zimowym i wiosennym, z czego każdy trwa około trzech miesięcy. Klientce zależało na tym, by jak najlepiej wykorzystać krótkie „okno sprzedażowe” i osiągnąć wyższą sprzedaż w porównaniu z rokiem poprzednim. Ważne było również zachowaniu rentowności kampanii Allegro ADS na poziomie 6-7 zł ROAS z każdej zainwestowanej złotówki.
Sytuacja na początku
Konto Allegro zawierało wiele ofert, jednak ich potencjał nie był w pełni wykorzystywany. Tytuły i opisy produktów były niejednolite pod względem struktury i stylu, co utrudniało ich widoczność i spójny odbiór przez klientów. Dodatkowo większość ofert nie posiadała spójnych grafik, a komunikacja nie akcentowała mocnych stron produktów, takich jak polska produkcja, wysoka jakość materiałów oraz estetyka wykonania.
Naszym pierwszym zadaniem było więc uporządkowanie tych elementów i nadanie ofercie marki wyraźnego kierunku. Takiego, który skutecznie przyciągnie klienta sezonowego oraz podkreśli unikalny charakter marki.
Tuż przed rozpoczęciem działań na koncie przychód z ofert sponsorowanych wynosił 561,55 zł za styczeń 2025, co pokazuje wykres poniżej. Szybko rozpoczęliśmy działania naprawcze.
Zastosowane działania
Luty – przygotowanie fundamentów i podbijanie kosztów:
- Stworzyliśmy nowy, jednolity szablon ofert, który można łatwo zastosować do różnych wariantów produktów.
- Zoptymalizowaliśmy tytuły i opisy uwzględniając słowa kluczowe, ale nie rezygnując z unikalnego tonu marki.
- Przygotowaliśmy zestaw uniwersalnych grafik produktowych, które podkreślały estetykę i styl produktów.
- Wprowadziliśmy Gwarancję Najniższej Ceny jako jasny sygnał zaufania i transparentności wobec klientów.
Marzec – intensyfikacja kampanii ADS:
- Od pierwszych dni marca rozpoczęliśmy dynamiczne działania reklamowe.
- Kampanie Allegro ADS zostały przemyślanie zaplanowane i regularnie optymalizowane przez opiekuna tak, aby zwiększać budżet, nie tracąc z oczu zakładanej rentowności.
- Stały kontakt z klientką pozwolił nam szybko reagować na zmiany i dopasowywać strategię do bieżących wyników sprzedażowych.
Okres:
Marzec 2025
ROAS:
6,80zł
Przychód:
108 689,60zł
Koszt:
15 995,16zł
Źródło:
Oferty sponsorowane
Podsumowanie
W tak sezonowej branży liczy się czas i właśnie dlatego od razu przystąpiliśmy do działania. Dzięki dobrze zaplanowanej optymalizacji oraz konsekwencji w prowadzeniu kampanii Allegro ADS udało się znacznie zwiększyć sprzedaż w porównaniu do tego samego miesiąca rok wcześniej. Co ważne, cały wzrost został osiągnięty przy utrzymaniu oczekiwanego poziomu zwrotu z inwestycji.
Efekty współpracy
- Wzrost przychodu: znaczna poprawa względem analogicznego okresu poprzedniego roku
- Stabilny ROAS: utrzymane na poziomie 6-7 zł
- Efekty w mniej niż 30 dni – kluczowy miesiąc został maksymalnie wykorzystany
