Kompleksowa obsługa konta
Dzwonki i czujniki

Jak przebiliśmy sezonowy sufit i sprzedaliśmy więcej sztuk

Asortyment klienta jest w teorii niszowy, a jednak funkcjonuje w warunkach dużej konkurencji. Kluczem do sukcesu okazało się wykorzystanie peaku sezonowego. Po przejęciu konta zrobiliśmy porządek z ofertami, budżetem reklamowym i strategią sprzedażową. Efekt? Kliknij i sprawdź!
Jak przebiliśmy sezonowy sufit i sprzedaliśmy więcej sztuk

Właściciel konta oferującego dzwonki i detektory zgłosił się do Sellify z potrzebą poprawy widoczności swoich ofert oraz zwiększenia sprzedaży przy zachowaniu kontroli nad kosztami reklam. Jego kategoria charakteryzuje się dużą konkurencją i sezonowością, dlatego kluczowe było dobranie odpowiedniej strategii dopasowanej do cykli popytu. Klient chciał skupić się na profesjonalizacji oferty i rozwoju konta w dłuższym horyzoncie.

Wyzwania i strategia

Początkowo największym wyzwaniem były stosunkowo wysokie koszty reklam mimo rosnących pozycji organicznych. Jest to najczęściej spotykana sytuacja. Wyjaśniliśmy Klientowi, że inwestycja na tym etapie pozwoli nam idealnie wpisać się w trend sprzedażowy kategorii. To zaś w dłuższej perspektywie obniży koszty i znacznie zwiększy sprzedaż. Klient wykazał duże zrozumienie i zaufanie do naszego specjalisty, który wyjaśnił mu plan działań. 

Warto dodać, że tuż przed spodziewanym peakiem sprzedażowym napotkaliśmy problem z dostawą kluczowego produktu. Udało nam się jednak zneutralizować ten negatywny efekt, w czym pomogły następujące działania:

Podjęte działania

Na początku współpracy skupiliśmy się na działaniach organicznych. Nasz specjalista ds. Allegro zaktualizował tytuły, opisy i miniatury, nadając ofertom spójny, profesjonalny wygląd. To miało na celu poprawę pozycji ofert w wynikach wyszukiwania i przygotowanie ich pod działania reklamowe. Na dalszym etapie:

  • Skoncentrowaliśmy działania na zestawach produktowych w wyższej cenie, ponieważ ich reklama generowała takie same koszty jak promocja pojedynczych produktów, ale z większym potencjałem zysku.
  • W ramach pozycjonowania wykorzystaliśmy narzędzia Allegro, takie jak „Allegro Days”, „Okazje”, „Rotacja wyróżnień” oraz „Black Weeks”.
  • Przygotowywaliśmy się na kluczowy peak sprzedażowy, który przy tym asortymencie rozpoczyna się w październiku i trwa do końca marca.

Wyniki

W listopadzie osiągnęliśmy lepsze wyniki niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wiedzieliśmy, że grudzień będzie punktem kulminacyjnym sprzedaży. Z tego powodu mieliśmy pewność co do osiągnięcia świetnych rezultatów i rzeczywiście tak się stało. Wyniki z grudnia były nieporównywalnie lepsze niż w poprzednim roku.

Dzięki strategii opartej na danych i elastycznym podejściu, osiągnęliśmy następujące wyniki rok do roku:

  • Wzrost liczby transakcji: +33,67%
  • Wzrost liczby sprzedanych sztuk: +40,34%
  • Wzrost wartości sprzedaży: +39,64%
sprzedaż-w-sezonie-2023-2024
sprzedaż-w-sezonie-2024-2025

Okres:
Listopad 2023 – Styczeń 2024

Wartość sprzedaży:
414 403,20 zł

Źródło:
Całość działań

Okres:
Listopad 2024 – Styczeń 2025

Wartość sprzedaży:
616 733,28 zł

Źródło:
Całość działań

Okres:
Listopad 2023 – Styczeń 2025

Wartość sprzedaży:
2 168 857,93 zł zł

Źródło:
Całość działań

Podsumowanie

Podczas współpracy Klient wykazał duże zaufanie do naszych działań i proponowanych strategii. Pozwoliło to wdrażać odważne decyzje, takie jak zwiększenie inwestycji reklamowych w odpowiednich momentach czy przejście na bardziej kompleksowe zestawy produktowe. Dzięki temu zaufaniu byliśmy w stanie elastycznie reagować na zmiany rynkowe oraz maksymalnie wykorzystać potencjał narzędzi, które oferuje platforma Allegro. 

Współpraca z tym Klientem to świetny przykład na to, jak strategiczne podejście do pozycjonowania oraz wzajemne zaufanie między klientem a specjalistą pozwala osiągnąć nie tylko wyższe wyniki. Ten przypadek udowadnia też, że z dobrą strategią można budować długofalową przewagę w dynamicznej kategorii sprzedażowej. Otwartość i zaangażowanie Klienta w proces były kluczowe w osiągnięciu imponujących wyników. Nie tylko poprawiliśmy sprzedaż, ale także umocniliśmy pozycję konta w kategorii.

Wartość sprzedaży (rok do roku)
0 %
Liczba transakcji (rok do roku)
0 %

Zainteresował Cię ten case i chcesz wiedzieć więcej? Historię tej współpracy omawiamy szerzej w tym filmie na naszym kanale YT – Allegro na Sterydach:

Twoje wyniki to nasz cel

Każdy case zaczyna się od jednej rozmowy. Wypełnij formularz i sprawdź, jak możemy razem zwiększyć Twoją sprzedaż.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Zgoda marketingowa