Właściciel konta oferującego dzwonki i detektory zgłosił się do Sellify z potrzebą poprawy widoczności swoich ofert oraz zwiększenia sprzedaży przy zachowaniu kontroli nad kosztami reklam. Jego kategoria charakteryzuje się dużą konkurencją i sezonowością, dlatego kluczowe było dobranie odpowiedniej strategii dopasowanej do cykli popytu. Klient chciał skupić się na profesjonalizacji oferty i rozwoju konta w dłuższym horyzoncie.
Wyzwania i strategia
Początkowo największym wyzwaniem były stosunkowo wysokie koszty reklam mimo rosnących pozycji organicznych. Jest to najczęściej spotykana sytuacja. Wyjaśniliśmy Klientowi, że inwestycja na tym etapie pozwoli nam idealnie wpisać się w trend sprzedażowy kategorii. To zaś w dłuższej perspektywie obniży koszty i znacznie zwiększy sprzedaż. Klient wykazał duże zrozumienie i zaufanie do naszego specjalisty, który wyjaśnił mu plan działań.
Warto dodać, że tuż przed spodziewanym peakiem sprzedażowym napotkaliśmy problem z dostawą kluczowego produktu. Udało nam się jednak zneutralizować ten negatywny efekt, w czym pomogły następujące działania:
Podjęte działania
Na początku współpracy skupiliśmy się na działaniach organicznych. Nasz specjalista ds. Allegro zaktualizował tytuły, opisy i miniatury, nadając ofertom spójny, profesjonalny wygląd. To miało na celu poprawę pozycji ofert w wynikach wyszukiwania i przygotowanie ich pod działania reklamowe. Na dalszym etapie:
- Skoncentrowaliśmy działania na zestawach produktowych w wyższej cenie, ponieważ ich reklama generowała takie same koszty jak promocja pojedynczych produktów, ale z większym potencjałem zysku.
- W ramach pozycjonowania wykorzystaliśmy narzędzia Allegro, takie jak „Allegro Days”, „Okazje”, „Rotacja wyróżnień” oraz „Black Weeks”.
- Przygotowywaliśmy się na kluczowy peak sprzedażowy, który przy tym asortymencie rozpoczyna się w październiku i trwa do końca marca.
Wyniki
W listopadzie osiągnęliśmy lepsze wyniki niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wiedzieliśmy, że grudzień będzie punktem kulminacyjnym sprzedaży. Z tego powodu mieliśmy pewność co do osiągnięcia świetnych rezultatów i rzeczywiście tak się stało. Wyniki z grudnia były nieporównywalnie lepsze niż w poprzednim roku.
Dzięki strategii opartej na danych i elastycznym podejściu, osiągnęliśmy następujące wyniki rok do roku:
- Wzrost liczby transakcji: +33,67%
- Wzrost liczby sprzedanych sztuk: +40,34%
- Wzrost wartości sprzedaży: +39,64%


Podsumowanie
Podczas współpracy Klient wykazał duże zaufanie do naszych działań i proponowanych strategii. Pozwoliło to wdrażać odważne decyzje, takie jak zwiększenie inwestycji reklamowych w odpowiednich momentach czy przejście na bardziej kompleksowe zestawy produktowe. Dzięki temu zaufaniu byliśmy w stanie elastycznie reagować na zmiany rynkowe oraz maksymalnie wykorzystać potencjał narzędzi, które oferuje platforma Allegro.
Współpraca z tym Klientem to świetny przykład na to, jak strategiczne podejście do pozycjonowania oraz wzajemne zaufanie między klientem a specjalistą pozwala osiągnąć nie tylko wyższe wyniki. Ten przypadek udowadnia też, że z dobrą strategią można budować długofalową przewagę w dynamicznej kategorii sprzedażowej. Otwartość i zaangażowanie Klienta w proces były kluczowe w osiągnięciu imponujących wyników. Nie tylko poprawiliśmy sprzedaż, ale także umocniliśmy pozycję konta w kategorii.

Zainteresował Cię ten case i chcesz wiedzieć więcej? Historię tej współpracy omawiamy szerzej w tym filmie na naszym kanale YT – Allegro na Sterydach: