#8
Kategoria: Moda i dodatki
Usługa: Kompleksowa obsługa konta Allegro
Do Sellify zgłosiła się właścicielka rodzinnej marki odzieżowej specjalizującej się w produkcji czapek i kominów dla dzieci i dorosłych. Produkty wyróżniały się wysoką jakością wykonania i polskim pochodzeniem, a sama marka miała już ugruntowaną pozycję w swojej niszy.
Główne wyzwanie w tym projekcie to sezonowość sprzedaży. Branża działa głównie w dwóch cyklach: zimowym i wiosennym, z czego każdy trwa około trzech miesięcy. Klientce zależało na tym, by jak najlepiej wykorzystać krótkie „okno sprzedażowe” i osiągnąć wyższą sprzedaż w porównaniu z rokiem poprzednim. Ważne było również zachowaniu rentowności kampanii Allegro ADS na poziomie 6-7 zł ROAS z każdej zainwestowanej złotówki.
Konto Allegro zawierało wiele ofert, jednak ich potencjał nie był w pełni wykorzystywany. Tytuły i opisy produktów były niejednolite pod względem struktury i stylu, co utrudniało ich widoczność i spójny odbiór przez klientów. Dodatkowo większość ofert nie posiadała spójnych grafik, a komunikacja nie akcentowała mocnych stron produktów, takich jak polska produkcja, wysoka jakość materiałów oraz estetyka wykonania.
Naszym pierwszym zadaniem było więc uporządkowanie tych elementów i nadanie ofercie marki wyraźnego kierunku. Takiego, który skutecznie przyciągnie klienta sezonowego oraz podkreśli unikalny charakter marki.
Tuż przed rozpoczęciem działań na koncie przychód z ofert sponsorowanych wynosił 561,55 zł za styczeń 2025, co pokazuje wykres poniżej. Szybko rozpoczęliśmy działania naprawcze.
Okres:
Styczeń 2025
ROAS:
15,77 zł
Przychód:
561,55 zł
Koszt:
35,60 zł
Źródło:
Oferty Sponsorowane
Okres:
Luty 2025
ROAS:
4,00 zł
Przychód:
13 986,18 zł
Koszt:
3483,22 zł
Źródło:
Reklama graficzna
Okres:
Marzec 2024
ROAS:
6,80 zł
Przychód:
108 689,60 zł
Koszt:
15 995,16 zł
Źródło:
Oferty Sponorowane
W tak sezonowej branży liczy się czas i właśnie dlatego od razu przystąpiliśmy do działania. Dzięki dobrze zaplanowanej optymalizacji oraz konsekwencji w prowadzeniu kampanii Allegro ADS udało się znacznie zwiększyć sprzedaż w porównaniu do tego samego miesiąca rok wcześniej. Co ważne, cały wzrost został osiągnięty przy utrzymaniu oczekiwanego poziomu zwrotu z inwestycji.
Efekty współpracy:
SELLIFY Filip Zawłocki, Mokotowska 15A/1B 00-640 Warszawa, NIP: 6642145341