Zgłosił się do nas sprzedawca w kategorii smartfonów i telefonów komórkowych powystawowych, działający na Allegro. Głównym celem klienta było zwiększenie zwrotu z inwestycji (ROI) oraz ogólny rozwój sprzedaży na jego koncie.
Ustalenie potrzeb
Klient był zadowolony ze swoich wyników, jednak jego ambicją było dalsze zwiększanie zwrotu z inwestycji w Allegro ADS. Współpracę rozpoczęliśmy z ogólnym celem zwiększenia rentowności w kampaniach ADS. Kluczowym aspektem było poprawienie wyników ROI w reklamach sponsorowanych oraz graficznych.
Zastosowane działania
W czerwcu osiągnęliśmy wynik 35 zł ROI w reklamach sponsorowanych i 65 zł ROI w reklamach graficznych. W lipcu działania skupiły się na rozwijaniu reklam sponsorowanych. Klientowi zależało na zamknięciu lipca z wynikiem 40 zł ROI w reklamach sponsorowanych. W związku z tym skoncentrowaliśmy się na pozycjonowaniu ofert z większą liczbą sztuk, co miało na celu stworzenie nowych ofert bestsellerowych, które generowały większy ruch na koncie.
Okres: Lipiec 2024
ROI: 39,37 zł
Przychód: 453 854,07 zł
Koszt: 11 528,27 zł
Źródło: Oferty Sponsorowane
Okres: Lipiec 2024
ROI: 55,87 zł
Przychód: 228 528,06 zł
Koszt: 4 090,34 zł
Źródło: Reklama graficzna
W sierpniu postanowiliśmy przełożyć większą część budżetu na reklamy graficzne, co miało na celu poprawę ROI w reklamach sponsorowanych, nie tracąc jednocześnie ilości sprzedanych sztuk. Strategia okazała się skuteczna – udało nam się zwiększyć zwrot z inwestycji przy jednoczesnym obniżeniu kosztów reklam sponsorowanych.
Okres: Sierpień 2024
ROI: 47,15 zł
Przychód: 442 904,98 zł
Koszt: 9 393,96 zł
Źródło: Oferty Sponorowane
Okres: Sierpień 2024
ROI: 64,36 zł
Przychód: 349 579,10 zł
Koszt: 5 431,95 zł
Źródło: Reklama graficzna
Podsumowanie
Zwiększenie ilości reklam graficznych oraz orzełożenie większej części budżetu na nie, wraz z rozwijaniem tych kampanii przyniosło wymierne efekty w postaci zwiększonego zwrotu z inwestycji oraz wzrostu sprzedaży o ponad 110 tysięcy złotych w skali miesiąca.