#6

Kategoria: Dziecko > Zabawki > Klocki

Usługa: Prowadzenie Allegro ADS

Przed okresem letnim 2024 roku z prośbą o pomoc zwrócił się do nas klient, któremu zależało na zbudowaniu silnej pozycji w kategorii z klockami, podstawą były marki Lego, Cobi, Cada. Sprzedawcy zależało głównie na poprawieniu widoczności ofert, zdobyciu wyższych pozycji na listingu przy optymalnym dla siebie zwrocie z inwestycji.

Ustalenie potrzeb

Klient potrzebował zwiększyć przychody uzyskiwane z reklam (ADS), poprzez podniesienie wydatków i jednoczesną poprawę zwrotu z inwestycji. Celem było polepszenie pozycji ofert w listingu i podniesienie rentowności sklepu. Audyt konta przeprowadzony przez naszego eksperta wykazał, że jest ono dobrze przygotowane do uruchomienia kampanii reklamowych w Allegro ADS. W ramach dobrej współpracy zasugerowaliśmy jedynie wprowadzenie drobnych zmian organicznych, które miały bardziej skupiać uwagę klienta.
Następnie skupiliśmy się na stworzeniu odpowiedniej struktury reklamowej, opartej na skutecznej kampanii reklamy graficznej.

Zastosowane działania

Na początku wybraliśmy oferty, które miały największy potencjał do wzrostu sprzedaży. Potem zbudowaliśmy właściwą strukturę reklamową, obejmującą zarówno świeżo wyselekcjonowane oferty, jak i inne produkty w ofercie klienta, zapewniając ich ciągłą emisję przez cały dzień. Zauważyliśmy, między innymi, niewykorzystane możliwości, jakie oferują reklamy graficzne. Starannie wyselekcjonowane słowa kluczowe i trafnie dobrane hasła reklamowe, wsparte codzienną optymalizacją, umożliwiły osiągnięcie średniego zwrotu z inwestycji w wysokości 27,00 zł (maj-czerwiec 2024) generowanego przez reklamę graficzną.

Okres:
maj-czerwiec 2024

ROI:
27 zł

Przychód:
97 635 zł

Koszt:
3 616,57 zł

Źródło:
Reklama graficzna

Wyniki kampanii Allegro ADS prowadzonej przez Sellify, prezentujące dane dotyczące zwrotu z inwestycji, wartości sprzedaży oraz szczegółowe wskaźniki kampanii takie jak kliknięcia, koszt, CTR i sprzedaż dla klienta.

W ramach współpracy opracowaliśmy również strategię rozwoju dla konta klienta i jego topowych produktów. Wprowadziliśmy duże serie Lego w tym najpopularniejsze zestawy kolekcjonerskie. Utworzyliśmy osobną kategorię produktów „dla starszych odbiorców”, którą z wyprzedzeniem targetujemy na podstawie aktualnych trendów, takich jak premiery filmów czy gier. Dobrym przykładem są klocki Lego Rivendell, które w odpowiednich okresach potrafią osiągać bardzo dobre wyniki.  

Okres:
maj-czerwiec 2024

ROI:
12,93 zł

Przychód:
148 579,23 zł

Koszt:
11 487,02 zł

Źródło:
Oferty Sponorowane

Wyniki kampanii Allegro ADS prowadzonej przez Sellify, prezentujące dane dotyczące zwrotu z inwestycji, wartości sprzedaży oraz szczegółowe wskaźniki kampanii takie jak kliknięcia, koszt, CTR i sprzedaż dla klienta

Wraz z opracowaniem kampanii reklam graficznych, zbudowaliśmy i regularnie doskonaliliśmy strukturę reklam w Allegro ADS dla naszego klienta. Te starannie zaplanowane działania przyczyniły się do wzrostu przychodów klienta z ofert sponsorowanych (maj-czerwiec 2024) blisko 150 000 zł, osiągając przy tym średni zwrot z inwestycji na poziomie 13 zł.

Podsumowanie

Dzięki naszym działaniom, już w pierwszych miesiącach współpracy, nasz klient osiągnął sprzedaż generowaną w Allegro ADS w okolicach 250 000 zł i zwiększył średni zwrot z inwestycji do 16 zł. W tej sytuacji, dzięki szczegółowej analizie konta, identyfikacji ofert o dużym potencjale wzrostu oraz skutecznie zarządzanej kampanii reklam graficznych, osiągnęliśmy wyniki, które przerosły oczekiwania klienta.

Wzrost przychodu
0 %
Wzrost ROI
0 %

Sprawdź, co możemy zrobić dla Twojej firmy