#1

Kategoria: RTV i AGD

Usługa: Prowadzenie Allegro ADS

Sprzedawca działający w kategorii RTV i AGD. Na początku 2023 roku, klient zwrócił się do nas o pomoc z niskimi wydatkami w Allegro ADS, których nie był w stanie podnieść, m.in. przez i tak już zbyt niski Zwrot z inwestycji.

Ustalenie potrzeb

Potrzebą klienta było podniesienie przychodu generowanego przez ADS, zwiększeniem wydatków przy jednoczesnym podniesieniu zwrotu z inwestycji, co miało poskutkować poprawieniem pozycji ofert na listingu i zwiększeniem rentowności sklepu. Audyt konta Allegro, należącego do klienta, wskazał iż jest ono odpowiednio przygotowane do prowadzenia reklam w Allegro ADS, związku z tym uwagę skierowaliśmy na odpowiednie stworzenie struktury reklam oraz implementację skutecznej reklamy graficznej.

Zastosowane działania

Analiza asortymentu klienta, sprzedaży w kategorii oraz konkurencji, pozwoliła nam na odnalezienie elementów, w których mogliśmy rozpocząć proces zwiększania sprzedaży. Dostrzegliśmy m.in. niewykorzystany potencjał w postaci reklam graficznych. Skrupulatnie dobrane słowa kluczowe i odpowiednie hasła reklamowe, w połączeniu z codzienną optymalizacją, pozwoliły osiągnąć średni zwrot z inwestycji (mar-lip 2023), generowany przez reklamę graficzną, na poziomie 45,04zł. Sama reklama graficzna, zwiększyła przychody generowane przez Allegro ADS o średnio 28.950zł miesięcznie, stanowiąc 27% łącznych przychodów, pochodzących z reklam na Allegro.

Okres:
marzec-lipiec 2023

ROI:
45,04 zł

Przychód:
144 759 zł

Koszt:
3 214 zł

Źródło:
Reklama graficzna

Rozszerzone wyniki kampanii Allegro ADS prowadzonej przez Sellify, przedstawiające dane dotyczące zwrotu z inwestycji, wartości sprzedaży, zasięgu, sprzedaży wspieranej i zainteresowania w okresie od 2023-03-01 do 2023-07-31.

Razem z reklamą graficzną, stworzyliśmy dla klienta również odpowiednią strukturę reklam w Allegro ADS oraz na bieżąco ją optymalizowaliśmy. Działania te poskutkowały zwiększeniem przychodu klienta z ofert sponsorowanych (mar-lip 2023) do poziomu 376 231zł, przy średnim zwrocie z inwestycji na poziomie 20,13zł.

Okres:
marzec-lipiec 2023

ROI:
20,13 zł

Przychód:
376 231,94 zł

Koszt:
18 688,32 zł

Źródło:
Oferty Sponorowane

Wyniki kampanii Allegro ADS prowadzonej przez Sellify, prezentujące zwrot z inwestycji, wartość sprzedaży oraz wskaźniki kampanii, takie jak kliknięcia, koszt, CTR i sprzedaż w okresie od 2023-03-01 do 2023-07-31.

Podsumowanie

Odpowiednia analiza sytuacji klienta, stworzenie strategii i umiejętne prowadzenie reklam w Allegro ADS przyniosło skutek w postaci łącznego przychodu z reklam na poziomie 520 990,95zł w okresie marzec-lipiec 2023, przy jednoczesnym podniesieniu średniego zwrotu z inwestycji do 23,78zł. Został spełniony również cel poprawienia pozycji ofert na listingu, gdyż kluczowe oferty klienta uplasowały się w TOP 3 na górze strony swoich kategorii.

Wzrost przychodu
0 %
Wzrost ROI
0 %

Sprawdź, co możemy zrobić dla Twojej firmy