#3
Kategoria: Budownictwo i Akcesoria
Usługa: Prowadzenie Allegro ADS

Sierpień 2023 - skontaktował się z nami klient, będący dystrybutorem drzwi wewnętrznych. Przekazał nam informację, że korzysta z usług agencji, jednakże nie spełnia ona założeń, które zostały przyjęte na początku współpracy, dlatego postanowił poszukać pomocy u nas. Otrzymaliśmy od klienta statystyki kampanii Allegro ADS, prowadzonych do tej pory, które jasno wskazywały na konieczność wprowadzenia natychmiastowych zmian.

Ustalenie potrzeb

Wstępna analiza dotychczasowych kampanii Allegro ADS klienta, które prowadziła dla niego ówczesna agencja Allegro, pozwoliła nam na ustalanie problemów, z jakimi spotkał się klient. Wydatki na poziomie oscylującym w okolicach 8.000zł miesięcznie, przynosiły zwrot na poziomie 1,81zł, co pozwoliło nam stwierdzić, że konieczne jest zbudowanie nowej struktury reklam i odpowiednia optymalizacja. Dostarczone statystyki dostarczyły również informacji na temat produktów, posiadających potencjał sprzedażowy w Allegro ADS oraz tych, których kategorycznie nie należało zawierać w kampanii. Rozmowy z klientem również wskazały nam produkty priorytetowe, na których sprzedaży zależy naszemu klientowi, co musieliśmy uwzględnić w planowaniu struktury kampanii Allegro ADS. Ustalono cel: zmniejszenie wydatków, podniesienie zwrotu z inwestycji, zwiększenie sprzedaży konkretnych produktów.

Zastosowane działania

Działania na koncie zaczęliśmy od stworzenia odpowiedniej struktury reklam, z zachowaniem ostrożnego podejścia w kwestii ustalania stawek CPC. Wyselekcjonowaliśmy produkty odpowiednie do promowania i podzieliliśmy je względem priorytetu i potencjału. Następnie, mając na uwadze dotychczasowe wyniki klienta, obserwowaliśmy kampanię Allegro ADS, kontrolując wydatki i zwrot z inwestycji. Pierwsze dwa tygodnie współpracy przyniosły poprawę, względem wcześniejszych wyników, jednakże wciąż nie były satysfakcjonujące. Z naszego doświadczenia wynika, że nie zawsze udaje się otrzymać odpowiedni wynik kampanii już na początku, szczególnie w segmencie produktów droższych, jakimi są drzwi, dlatego prowadziliśmy bieżącą optymalizację, obserwując wzrosty wyniku.

Okres:

sierpień 2023

Roi:

2,71 zł

Przychód:

11 864 zł

Koszt:

4 384,61 zł

Źrodło:

Oferty sponsorowane

Chart 4

Podczas, gdy wzrosty zwrotu z inwestycji wciąż nie były dla nas satysfakcjonujące, podjęliśmy decyzję o gruntownej optymalizację kampanii Allegro ADS, zawierającą jej znaczną przebudowę, a następnie powrót do bieżącej optymalizacji i monitorowania wyniku. Podjęte działania przyniosły oczekiwany efekt w postaci średniego zwrotu z inwestycji na poziomie 10,26zł w kolejnych miesiącach, zmniejszeniem kosztów Allegro ADS do średniego poziomu 5000zł miesięcznie i wzrostem przychodu generowanego przez Allegro ADS z średnio 28500zł do 51000zł miesięcznie.

Okres:

sierpień-listopad 2023

Roi:

10,26 zł

Przychód:

204 353,95 zł

Koszt:

19 922,71 zł

Źrodło:

Oferty sponsorowane

Chart 5
Podsumowanie

Nie zawsze udaje się osiągnąć oczekiwany efekt już na początku współpracy, jednak odpowiednie monitorowanie, analiza i reagowanie, pozwalają na skuteczne podnoszenie wyników. W tym przypadku, dzięki odpowiedniej reakcji na wyniki kampanii Allegro ADS, udało nam się osiągnąć zwrot z inwestycji, jakiego nawet nie zakładał nasz klient, rozpoczynając współpracę.

Wzrost przychodu

78%

Wzrost ROI

566%

Sprawdź, co możemy zrobić dla
Twojej firmy